Ultra Ukusno

Orašasti plodovi smanjuju rizik od srčanih bolesti

IuteCredit
IuteCredit

Svi znamo da bismo trebali pokušati ubaciti više voća i povrća u svoju svakodnevnu ishranu, ali to je lakše reći nego učiniti. Dobro je truditi se, ali jesti određene namirnice baš svakog dana ne ostavlja mnogo prostora za raznoliku ishranu. Ali šta je sa održavanjem sedmične navike?

orašasti plodovi za zdravlje
Foto: freepik.com

Ne samo da je to znatno lakše izvodljivo, već i zdravstvene beneficije mogu biti jednako primamljive. Jedno istraživanje pokazalo je da konzumiranje određene vrste orašastih plodova samo jednom sedmično može znatno poboljšati zdravlje našeg srca.

Evo koje orašaste plodove treba da dodaš u ishranu da bi se smanjio rizik od srčanih bolesti.

Jedenje oraha jednom sedmično smanjuje rizik od srčanih bolesti
IuteCredit
IuteCredit

Studija iz 2017. objavljena u časopisu American College of Cardiology analizirala je kako bi konzumacija orašastih plodova mogla uticati na rizik od srčanih bolesti, posebno u pogledu kardiovaskularnih bolesti, a i koronarnih bolesti. Istraživači su posmatrali konzumaciju orašastih plodova više od 210.000 ljudi do 32 godine koji na početku studije nisu imali znakove raka, bolesti srca ili moždanog udara. Prema studiji, sudionici koji su jeli orahe barem jednom sedmično imali su 19% manji rizik od kardiovaskularnih bolesti i 21% manji rizik od koronarnih bolesti u odnosu na one koji nisu jeli orahe.

Druge vrste orašastih plodova takođe mogu smanjiti šanse za razvoj srčanih bolesti.

Međutim, orasi nisu jedini korisni orašasti plodovi. Prema studiji, konzumiranje kikirikija ili drugih vrsta orašastih plodova dva ili više puta nedeljno takođe je pomoglo smanjenju šansi za razvoj srčanih bolesti kod ljudi. U poređenju s ljudima koji nikada nisu konzumirali orašaste plodove, ljudi koji su jeli kikiriki najmanje dva puta sedmično imali su 13% manji rizik od kardiovaskularnih bolesti i 15% manji rizik od koronarne bolesti.

kikiriki za zdravlje
Foto: unsplash.com
Kikiriki i orasi takođe mogu smanjiti rizik od moždanog udara.

Orašasti plodovi imaju i druge zdravstvene beneficije. Istraživači su otkrili da konzumiranje kikirikija i oraha naročito može smanjiti rizik od moždanog udara. Prema studiji, ljudi koji su jeli kikiriki barem dva puta sedmično imali su 10% manji rizik od moždanog udara, dok su ljudi koji su jeli orahe barem jednom sedmično imali 17% manji rizik od moždanog udara.

Konzumacija orašastih plodova u izvornom obliku ima najveći uticaj na zdravlje.

Istraživanje je uključilo i posmatranja u slučaju kada ljudi jedu proizvode od ovih orašastih plodova, kao npr. puter od kikirikija. Studija je pokazala da u tom slučaju nema nekih značajnih benefita za zdravlje.

“Sirovi svježi orašasti plodovi su najzdraviji”, objasnio je u izjavi ko-autor studije Noushin Mohammadifard, docent na Univerzitetu medicinskih nauka u Isfahanu. “Orašasti plodovi trebali bi biti svježi, jer nezasićene masti mogu postati oksidirane u ustajalim orašastim plodovima, što ih čini štetnim. Možete prepoznati jesu li orašasti plodovi užegli po mirisu, boji i gorkom ili kiselkastom ukusu.”

 

Izvor: bestlifeonline.com

Slični članci

Domaći sladoled, idealan za početak ljeta!

Ultra magazin

Kremasta palenta sa umakom od gljiva

Ultra magazin

Top 4 namirnice za bolje funkcionisanje mozga i pamćenje!

Ultra magazin