Ultra Zanimljivo

Nauka kaže da bi kupanje prije spavanja moglo biti ključno za sjajan san

Ne možeš spavati? Nauka kaže da bi dobro tajmirana kupka, mogla biti upravo ono što ti treba.

Foto: unsplash

Ispostavlja se da kupka ne služi samo da se operemo i opustimo nakon dugog i napornog dana. Kupanje noću, potiče i poboljšava san, posebno kada je to vremenski ispravno.

Foto: unsplash

Možda već znaš da ti topla kupka ili tuširanje prije spavanja, može pomoći da zaspiš. Istraživanje spavanja koje je sproveo Shahab Haghayegh, istraživač na Odjelu za biomedicinsko inženjerstvo na Univerzitetu u Teksasu, istražuje tačno kako i kada se okupati.

Foto: unsplash

Istraživači su analizirali više od 5000 objavljenih istraživanja o efektima pasivnog zagrijavanja tijela na bazi vode uzimajući u obzir kvalitetu, dužinu, efikasnost i latenciju početka sna (ili, koliko ti vremena treba da zaspiš), te otkrili da je ovo idealno kupanje:

„Pasivno zagrijavanje tijela vodom od 40 do 42,5 stepeni Celzijusa, povezano je sa poboljšanom kvalitetom sna. Kada se sprovodi 1 do 2 sata prije spavanja, za samo 10 minuta, dovelo je do značajnog skraćivanja latencije početka sna”.

Objašnjenje: Jedan do dva sata prije odlaska u krevet priušti sebi 10-15-minutni topli (ali ne previše vruć) tuš ili kupku, što će ti pomoći da brže zaspiš i ostaneš u dubokom, mirnom snu tokom noći. Zašto? Taj topli tuš prvo će povećati tvoju tjelesnu temperaturu, nakon čega će tvoje tijelo osjetiti još izraženije snižavanje tjelesne temperature, a taj pad temperature je ono što pokreće san.

Dakle, sada su naučnici potvrdili, topla kupka ili 10-minutno tuširanje sat ili dva prije spavanja, garantuje kvalitetan i miran san.

 

Izvor: cookinglight.com

Slični članci

“Pakao” na zemlji – najtoplija mjesta na svijetu

Ultra magazin

Odmaralište na Maldivima traži ‘bosonogog prodavača knjiga’ na šest mjeseci

Ultra magazin

7 savjeta za zdravlje i vitalnost tvog psa

Ultra magazin