• Home
  • Ultra Ukusno
  • Naučnici otkrivaju šta ti se zapravo dešava ako smanjiš unos ugljenih hidrata
Ultra Ukusno

Naučnici otkrivaju šta ti se zapravo dešava ako smanjiš unos ugljenih hidrata

IuteCredit
IuteCredit

S velikom popularnošću ishrane poput keto dijete, mnogi u zdravstvenoj zajednici ohrabruju način života s niskim udjelom ugljenih hidrata. Istina je da neki ugljeni hidrati, posebno oni obrađeni poput kolača, slatkiša, grickalica, brze hrane, peciva, pizze, tjestenine i čipsa, imaju opasne efekte na tijelo, uključujući povećan rizik od srčanih bolesti, dijabetesa i raznih upala. Međutim, ugljeni hidrati su ipak glavni izvor energije tijela, a ako ih ne jedeš dovoljno, to bi moglo imati opasne posljedice po zdravlje.

Foto: Pexels

“Kad ne unosite dovoljno ugljikohidrata, vaše tijelo će koristiti ketone za energiju. Kad vam ostane manje od 20 grama dnevno ugljenih hidrata, to će uzrokovati ulazak vašeg tijela u ketozu. Ovo je krajnji cilj keto dijete. Međutim, prolazak tijela kroz zalihe ugljenih hidrata u vašem tijelu i prelazak na održavanje masti može biti štetno. Jedna uobičajena nuspojava ulaska u ketozu je „keto gripa“ ili osjećaj bolesti kao odgovor na to da vaše tijelo ne dobija željeni izvor goriva. Možete osjetiti nedostatak energije i imati nepravilnu probavu. Drugi simptomi mogu uključivati ​​glavobolju, vrtoglavicu i dehidraciju, što je posljedica disbalansa elektrolita”, kaže dr. Alicia Shelly.

Foto: Pexels

Slično kao kada ne jedeš dovoljno ugljenih hidrata, previše masti u prehrani moglo bi te izložiti riziku od brojnih zdravstvenih problema. Dijete s niskim udjelom ugljenih hidrata često se nadopunjuju povećanim količinama jaja, mliječnih proizvoda i životinjskih masti, proteina i bjelančevina. Konzumiranje previše ove vrste životinjske hrane moglo bi opteretiti bubrege. To se dešava, jer konzumiranjem hrane bogate mastima i životinjskim proteinima, vaša krv i urin postaju kiseliji, što uzrokuje da bubrezi moraju raditi prekovremeno, kako bi se prilagodili.

Foto: Pexels
IuteCredit
IuteCredit

Važno je zapamtiti da svi ugljeni hidrati nisu jednaki. Trebali bi se izbjegavati jednostavni ugljeni hidrati, poput krofni, čipsa, kolača, slatkiša, pizza, peciva i namirnica bogatih glutenom i šećerom. Međutim, postoji mnogo zdravih ugljenih hidrata, koji ne samo da ti daju održivu energiju, već imaju i obilje esencijalnih vitamina i minerala, koji vam pomažu da se osjećaš najbolje. Treba se fokusirati na cjelovite žitarice poput zobi, smeđe riže, kvinoje, prosa, heljde, bulgura, zobenih pahuljica, povrća poput slatkog krumpira i mahunarki, te voća i povrća.

Pexels

Ugljeni hidrati nisu samo nešto za čim tvoje tijelo žudi, već su nešto što ti je potrebno da imaš energije i da se osjećaš dobro. Ako ih previše ograničiš, to može dovesti do niza drugih zdravstvenih problema. Ključ svake zdrave prehrane je balans.

Izvor: shefinds.com

Slični članci

Ukusni jesenji desert od jabuka

Ultra magazin

5 najboljih namirnica za ubrzavanje metabolizma i zdravu probavu

Ultra magazin

Kremasti rižoto sa tikvicama i sirom

Ultra magazin