Ultra Moderno

Moda i maske u doba korona virusa

Maska za lice je postala simbol našeg vremena.
nytimes.com

Ako postoji simbol trenutne konfuzije i straha, dezinformacija i tjeskobe koji nastaju širenjem novog korona virusa, to je hirurška maska ​​za lice.

Maske su se počele pojavljivati ​​gotovo odmah nakon što je utvrđena infekcija, najprije u Aziji, gdje su maske već bile uobičajene, a zatim i u Evropi. Ovih dana su svuda.

Sada fotografije ljudi u maskama ilustriraju gotovo svaki novinski članak o virusu, na naslovnicama i na društvenim mrežama. Napokon, sama zaraza je nematerijalna: mikroskopski organizam koji se odmara na tvrdim površinama, a prenosi se vazduhom u kapljicama od zaraženih jedinki. Ne može se vidjeti.

Čak i više od boca sredstava za dezinfekciju ruku i dezinfekcijskih maramica, maska ​​je postala avatar virusa; produžena ruka za naš strah, želju da se sakrijemo, nesposobnost da se zaštitimo i želju da nešto učinimo – bilo šta.

Nije čudo što je moda prihvatila ovu činjenicu, kao što uvijek čini, kad su u pitanju predmeti koji signaliziraju identitet.

Kolekcija sportske odjeće Qiaodan Yin Peng postavila je maske za lice na pisti tokom Kineske sedmice mode 2014. godine.

Masha Ma, kineska dizajnerka koja se predstavila u Parizu, na proljećnoj reviji 2015. godine predstavila je Swarovski masku.

Maske su usvojene kao izraz – ili izazov kreativnom identitetu repera Ayleo i Mateo Bowles (Ayo & Teo), koji su ih počeli nositi, kako su rekli Billboardu, jer su ljudi ismijavali njihove izraze lica; ubrzo su postali njihov lični identitet.

billboard.com

Future i njegova kćerka nosili su maske sa dragim kamenjem na dodjeli nagrada BET 2017. kao promociju za njegov nastup „Mask Off“.

U posljednje tri godine, brendovi uključujući Off-White, Palm Angels, Bathing Ape i Fendi nudili su dizajnerske maske za lice. Billie Eilish je nosila Gucci masku za lice na dodjeli Grammy nagrada, kao dio poruke da je njeno tijelo vlastito, samo za njene oči. I to nije prvi put. Mlada pjevačica je nekoliko puta viđena sa maskom za lice.

Valerie Macon/AFP/Getty Images

Prije manje od mjesec dana poznate ličnosti i modeli počeli su objavljivati ​​selfie u svojim maskama na društvenim medijima – najčešće iz aviona, ali i s ulice. Tu je bila Bella Hadid tokom svog leta iz Milana, u fedori, šalu i hirurškoj maski za lice.

Instagram/@bellahadid

Na putu za Pariz bila je Gwyneth Paltrow u crnoj maski za lice Nemen x Airinum.

Instagram/@gwynethpaltrow

Maske su predstavljene i na modnim revijama, poput modnih kuća Chanel i Fendi.

Danas na Etsyju postoje stranice i stranice maski za lice. Većina su jednostavno komadi tkanine, ukrašeni psićima, simbolima “Wonder Woman”, “Ratovi zvijezda”, i drugih dizajna, a kreću se od 6,99 do 40 dolara. Postale su toliko uobičajene da ih je 2019. talijanski digitalni magazin NSS opisao kao “pravi must-have dodatak, kako u pogledu korisnosti, tako i u skladu sa 21. vijekom.”

Getty Images

U novije vrijeme, tokom demonstracija protiv demokratije u Hong Kongu, maske za lice (a naročito crne maske za lice) nosile su se i kao politička izjava i kao sredstvo za prikrivanje identiteta pred TV kamerama. Postale su toliko popularne da je vlada otišla toliko daleko da je pokušala da ih zabrani.

Ali zato što su maske toliko uklopljene u azijsku kulturu, one su takođe postale simbol za rasizam, posebno za vrijeme igre krivice o tome kako je započeo korona virus, prvi put identifikovan u Kini.

Djelimično zato što toliko značenja pripisujemo ljudskom licu i njegovim izrazima, da ga pokrijemo, da sakrijemo što je najogoljeniji, najdostupniji, dio nas, može biti duboko uznemirujuće i otuđujuće za one oko nas.

Getty Images

Uvijek se govori o tome kako su oči prozor u dušu, ali usta su jednako važan vodič za emocije.

„Maska stvara prepreku između vas i svijeta“, izjavila je Marine Serre, mlada francuska dizajnerka koja često radi na pitanjima zaštite okoline, a koja je 2019. počela nuditi maske za zaštitu od onečišćenja, jer je biciklista. “Štiti vas, ali znači i da se ne možete nekome približiti.”

Serre proizvodi svoje maske, koje je predstavila tokom sedmice mode u Parizu krajem februara, u saradnji sa švedskom kompanijom Airinum. I iako ih Serre ne preporučuje u svrhu zaštite od virusa, primijetila je promjenu na reviji.

Victor VIRGILE / Contributor / Getty Images

“U prošlosti su maske gledaocima izazivale nelagodu”, rekla je Serre, ali ne ove sezone. „Ljudi su bili sve više i više entuzijastični zbog toga“, rekla je. “Ali to nije stvarno pozitivna stvar.”

Možda ćemo doći do tačke gdje ćemo nošenje maske, kao što je to u Aziji, vidjeti kao znak brige i gestu zajednice. Gdje nošenje maske nije znak straha i razlike, već ljudskog zajedništva.

Bilo kako bilo, nema sumnje da će ova vrsta maski, poput plemenskih o kojima je antropolog Claude Lévi-Strauss napisao u „Put maski“, i dalje biti obavijena mitovima koje pišemo da bismo objasnili našu vlastitu istoriju.

Kao što je Lynteris naglasio, “Maske je sada teško dobiti.” A kad stvari postanu oskudne, one postaju i “vrlo poželjne”.

 

Izvor: nytimes.com

Slični članci

Novi trend koji je zavladao internetom

Ultra magazin

Razmišljaš o šiškama? Pronađi inspiraciju među poznatim ličnostima

Ultra magazin

Kako da napraviš najbolju masku za kosu od kokosovog ulja

Ultra magazin