Ultra Ukusno

Lista namirnica koje uporavaju starenje

Iako je istina da nijedna hrana neće izbrisati bore smijalice, zdrava ishrana puna sastojaka protiv starenja može poboljšati imunitet, kvalitet kože i još mnogo toga. Sljedeći put kada kreneš u kupovinu napuni korpu ovim super namirnicama.

Getty Images

ORAŠASTI PLODOVI

Za koju god vrstu da se odlučiš nećeš pogriješiti – svi orašasti plodovi pomažu u borbi protiv prvih znakova starenja kože, pomažu u smanjenju holesterola i imaju protivupalni efekаt. Preporučuje se između 30 i 60 grama dnevno, a takođe su i odličan izvor proteina i vlakana.

Getty Images

SUSAM

Unos kalcija je veoma važan za zdrave kosti, susam ti može pomoći u redovnom unosu kalcija u organizam. Ova sjemenka sadrži veliku količinu kalcija i bogata je i drugim mineralima, kao što su željezo, magnezij i fosfor, a takođe sadrži i vlakna. Ishrana bogata kalcijem i kretanje su recept za zdrave kosti.

Getty Images

ANANAS

Svima dobro poznata tropska poslastica sadrži veliku količinu mangana, minerala koji je neophodan za aktiviranje enzima koji se zove prolidaza. Prolidaza obezbjeđuje aminokiselinu prolin, koja je zadužena za stvaranje kolagena u koži, a svi znamo da je kolagen zadužen za elastičnost kože.

Getty Images

CRNA ČOKOLADA

Crna čokolada je puna flavanola, koji blagotvorno djeluje na izgled kože, jer povećava dotok krvi. Flavanoli takođe upijaju UV zračenje i na taj način štite kožu od štetnih efekata sunčevih zraka. Zato sljedeći put umjesto mliječne čokolade, u korpu ubaci zdraviju verziju svima omiljene poslastice.

Getty Images

SOK OD LIMUNA ILI LIMETE

Vitamin C igra ključnu ulogu u održavanju optimalnog genetičkog zdravlja i veoma je važan faktor u održavanju zdrave i sjajne kože. Studije su pokazale da žene koje unose veću količinu vitamina C imaju manje bora i koža im izgleda mlađe. Umjesto gaziranih napitaka i sokova punih šećera, napravi sebi limunadu ili sok od limete i pomozi svojoj koži.

Getty Images

BOROVNICE

Iako male, borovnice sadrže više antioksidansa nego bilo koje voće. Takođe štite kožu od slobodnih radikala, stresa, zagađenog vazduha i sadrže vitamin C, koji, kao što smo napomenuli pomaže u sprečavanju bora.

Getty Images

LUBENICA

Lubenica je puna likopena koji djeluje kao prirodna zaštita od sunca, štiti kožu od ultraljubičastih zraka, koje oštećuju i stare kožu, stvaraju pjege i čine kožu dotrajalom. Takođe veliki sadržaj vode održava kožu hidriranom.

Getty Images

NARANDŽE

Osim što utažuju žeđ, narandže pomažu u održavanju mladolike kože. Odličan su izvor vitamina C, koji ne samo da povećava imunitet, već pomaže da se osjećaš bolje i pomaže u stvaranju kolagena koji je veoma važan za zdrav izgled kože.

Getty Images

AVOKADO

Avokado je pun Omega3 – masnih kiselina koje imau protivupalno djelovanje i pomažu imunitetu da radi kako treba. Isto tako pomažu da tvoje tijelo i duh ostanu mladi dugo vremena. Zato uključi ovo zeleno voće u svoju ishranu, možeš da ga staviš u salatu, na tost ili da napraviš voćnu salatu.

Getty Images

NAR

Nar pomaže u boribi protiv slobodnih radikala i povećava sposobnost tijela u očuvanju kolagena. Možeš da ga jedeš kao dezert ili da ga staviš u salatu. Kako god, jako je ukusan i koristan.

Getty Images

MASLINE

Masline su izvanredan izvor polifenola i fitonutrijenata koji pomažu u zaštiti DNK i čine nas mlađima. Dakle, ako si ljubitelj maslina, nema razloga da ih ne jedeš svaki dan. Samo se potrudi da izbjegavaš masline iz konzerve, jer postupak vađenja košpica uklanja hranjivu materiju koja ih čini korisnima.

Getty Images

GLJIVE

Gljive su jedne od rijetkih namirnica koje prirodno sadrže vitamin D, hranjivu supstancu koje većina ljudi nema dovoljno. Bez vitamina D, organizam ne može pravilno da apsorbuje kalcijum, čiji nedostatak dovodi do osteoporoze i slomljenih kostiju.

Getty Images

MRKVA

Mrkva je bogata vitaminom A, koji pomaže u obnavljanju  kolagena, koji je važan za elastičnost i obnavljanje ćelija kože. Isto tako posjeduje nevjerovatna svojstva koja pomažu u borbi protiv raka, zato kao Duško Dugouško pojedi jednu mrkvu za užinu.

Getty Images

KUHANI PARADAJZ

Kuhani paradajz pun je likopena, antioksidansa koji štiti kožu od oštećenja. Sirovi paradajz isto sadrži likopen, ali proces kuhanja olakšava organizmu da ga apsorbuje.

Getty Images

GRAH I LEĆA

Ova super hrana puna je neophodnih amino kiselina na biljnoj bazi i sadrži veliku količinu proteina. Kako starimo, potreba za proteinima raste, a grah i leća su superiorni izvori zato što takođe sadrže vlakna i fitohemikalije koje pomažu u borbi protiv raznih bolesti.

Getty Images

ZOBENE PAHULJICE

Ova namirnica je bogata ugljenim hidratima koji povećavaju hormon serotonin koji je zadužen za dobro raspoloženje. Nema boljeg načina da izgledaš i osjećaš se mlado od toga da se osjećaš sretno.

Getty Images

ZELENI ČAJ

Zeleni čaj je odličan za održavanje organizma, jer pomaže u održavanju zdravih ćelija, štiti ih od oštećenja i smanjuje stres. Takođe je pun flavonoida – moćnih antioksidansa koji štite od bolesti i sprečavaju oštećenje DNK koje izaziva strenje organizma.

Getty Images

CRNO VINO

Naučnici već godinama znau da je crno vino zdravo za srce, jer flavanoidi koje sadrži pomažu u smanjenju LDL (lošeg) holesterola i samim tim i rizika od srčanih bolesti, dok u isto vrijeme povećava HDL, poznatiji kao dobar holesterol. Jedna čaša dnevno takođe znači veliku dozu resveratrola, antioksidansa za koji se vjeruje da pomaže u održavanju mišića i takođe može uticati na biološke mehanizme koji stoje iza starenja, tako da je vrijeme da naspeš sebi jednu čašu i uživaš, dok u isto vrijeme brineš o svom zdravlju. Živjeli!

Getty Images

Nadamo se da ćeš neke od ovih namirnica staviti na listu kada sljedeći put kreneš u kupovinu.

 

Izvor : redbookmag.com

Slični članci

Kako se pravi originalni švajcarski sir ementaler

Ultra magazin

Brzo i lako: Gusta čorba od crvene leće

Ultra magazin

Idealan prilog uz tvoje omiljeno jelo!

Ultra magazin