Ultra Zanimljivo

Lego se obavezao praviti igračke rodno neutralnim i ukloniti rodne stereotipe

IuteCredit
IuteCredit

Lego, najveći svjetski proizvođač igračaka, obećao je da će ukloniti rodne stereotipe iz svojih igračaka – uključujući i etiketiranje, koje igračke označava kao igračke “za djevojčice” ili “za dječake” – u okviru nastojanja da zadovolji želje najmlađih kupaca.

Foto: unsplash

“Uprkos napretku postignutom u oblasti rodne ravnopravnosti u nekim oblastima, opšti stavovi u javnosti oko igre i kreativnosti, pa čak i izboru karijere za dječake i djevočice, ipak ostaju stereotipni, nejednaki i restriktivni”, navodi se saopštenju Ujedinjenih nacija, koje je izdato povodom Međunarodnog dana djevojčica. “Djevojčice i djevojke se danas osjećaju sve samouvjerenije, da se bave svim vrstama kreativnih aktivnosti i igre, ali ih sputavaju ukorijenjeni društveni rodni stereotipi društva.”

Potez Lego kompanije, dolazi usred pojačane debate o ulozi igračaka u stvaranju i održavanju rodnih stereotipa kod djece. Guverner Kalifornije Gavin Newsom (D) potpisao je novi zakon, koji zahtijeva od velikih maloprodajnih objekata u najmnogoljudnijoj državi u SAD-u, da do 2024. godine osiguraju rodno neutralne odjele za kupovinu predmeta za njegu djece i igračaka.

Foto: unsplash

Najava proizvođača igračaka, takođe je odgovor na globalno istraživanje, koje je naručio Lego, a proveo Institut za rodnu ravnopravnost u medijima Geena Davis, a koje je otkrilo da su roditelji i u manjoj mjeri, njihova djeca, još uvijek pod uticajem rodnih stereotipnih stavova o karijeri za djevojčice i dječake. Mlade djevojke su takođe spremnije učestvovati u aktivnostima, igrama, poslovima i projektima, koji prelaze “rodne norme”, pokazalo je istraživanje.

IuteCredit
IuteCredit

Na primjer, na pitanje o kojem polu odmah razmišljamo kada pomislimo na naučnike, roditelji su češće rekli “muški”, otkrili su istraživači. Dok 82% djevojaka nije vidjelo ništa loše u tome što igraju fudbal, a dječaci balet, dok dječaci nisu mislili tako.

Iako je bilo ohrabrujuće vidjeti djevojčice koje postaju samopouzdanije, Madeline Di Nonno, izvršna direktorica instituta, rekla je da bi razlika mogla odražavati i to, da se dječaci plaše zadirkivanja ili maltretiranja, ako se igraju s igračkama povezanim sa djevojčicama. “Neka djeca odluče šta žele igrati, kako se žele igrati i kako se izražavati”, rekla je u intervjuu.

Foto: unsplash

“Naš je posao sada potaknuti dječake i djevojčice, koji se žele igrati sa igračkama, koje su se tradicionalno smatrale da “nisu za njih”, rekla je Julia Goldin, glavna Lego direktorica proizvoda i marketinga.

Kompanija Lego je navela da će raditi na ponudi raznovrsnijeg niza likova, igara i uloga, kako se nijedno dijete ne bi “osjećalo da nije dobrodošlo ili da je loše predstavljeno” u Lego proizvodima.

U svakom slučaju, Lego napreduje sa rodno osjetljivim programom, kada je u pitanju marketing i promocija proizvoda: njihova web stranica više ne kategorizuje igračke prema polu.

Izvor: washingtonpost.com

Slični članci

Barselona nudi 3-godišnju kartu za javni prevoz, ako prodaš automobil na benzin

Ultra magazin

Nerazdvojni pas i mačka pokazuju kako izgleda predivno prijateljstvo

Ultra magazin

Povećana želja za slatkim može biti znak demencije

Ultra magazin