• Home
  • Ultra Moderno
  • Kreatorka brenda “Imaginarium” Aleksandra Ivanković: Tradiciji je potrebno davati nove oblike, kako bi preživjela…
Ultra Moderno

Kreatorka brenda “Imaginarium” Aleksandra Ivanković: Tradiciji je potrebno davati nove oblike, kako bi preživjela…

Donosimo ti priču o uspjehu, riziku, padovima i usponima, ali iznad svega – priču o vjeri u sebe i svoje ideje. Aleksandra Ivanković, osnivačica Studija „Imaginarium“, školski je primjer da ljubav prema poslu, isprepletena sa upornošću, hrabrošću i unikatnošću, uvijek mora imati pozitivan epilog. Još jedna potvrda da uspijeva, onaj koji se usudi probati.
Studio Imaginarium
Studio Imaginarium

Presudni trenutak desio se na Tajlandu, kada je shvatila koliko je arhitektura nevjerovatna stvar i da nema veze sa onim što je učila na fakultetu. Uz to, posvećenost, ljubav prema poslu, organizovanost, maštovitost, kreativnost i uživanje s kojima se srela tokom tromjesečnog boravka u Bangkoku, imali su veliku ulogu u njenoj odluci da započne sopstveni biznis.

Studio Imaginarium nastao silom prilika

Aleksandra ističe kako je Studio “Imaginaruim”, nastao silom prilika. Cijeli život je htjela da se bavi dizajnom, a “Imaginarium” je predstavljao početak ostvarivanja njenih snova. Tokom 2016. godine, već je aktivno stvarala odjeću, spremala sajt, ali 2017. je odlučila da će definitivno otvoriti radnju i krenuti zvanično sa poslom. Period tokom trudnoće, iskoristila je da se maksimalno informiše, uči, napreduje i izuči svjetske primjere. Ideja je oduvijek bila tu. Riječ je o domaćem brendu visokokvalitetne ručno izrađene odjeće i modnih dodataka, od potpuno prirodnih materijala.

Ne krije da je za pokretanje samostalnog biznisa trebalo mnogo hrabrosti i snage, ali kaže da ni u jednom trenutku nije požalila zbog svoje odluke. Ogorčena trenutnim stanjem u društvu, odnosom poslodavaca prema zaposlenima u kojem nedostaje empatije i humanosti, donosi odluku da napusti konvenvcionalni odnos prema poslu i okuša se u nečemu u šta je istinski vjerovala.

Motherhood nova kolekcija

To je dovelo do toga da iza sebe ima mnoštvo kolekcija i projekata, na koje je izuzetno ponosna. Jedan od njih je najnovija kolekcija, koju bismo trebali vidjeti ovih dana, a posvećena je trudnicama i majkama. Uz svoj karakterističan i prepoznatljiv stil, koji u prvi plan stavlja udobnost i human dizajn, Aleksandra je sa svojim timom napravila novu kolekciju, koja će ženama pomoći da se osjećaju onako kako i zaslužuju u najljepšem i najizazovnijem periodu – trudnoći.

Studio Imaginarium
Studio Imaginarium
Osvajanje svjetskog tržišta

Do danas je izgradila prepoznatljiv brend u regionu, a kroz proteklih nekoliko godina istraživala je u kojem bi smjeru trebalo da ide proizvodnja i šta u stvari publika traži. Tako je od običnih, pristupačnih modnih detalja i odjeće sa kojima je počela, došla do toga da danas pravi unikatne, specifične i upadljive komade odjeće, koji ne mogu proći nezapaženo. Zaključila je da se mnogo više cijene originalni i kvalitetni komadi, a da kupaca unikatnih stvari, pa i kad su one malo skuplje, neće nedostajati.

Aleksandra ističe da je trenutno primarni cilj izlazak na svjetsko tržište

 „U planu je saradnja sa Floh marketom iz Beča, koji funkcioniše preko web stranice na kojoj se vrši prodaja. Procedura se sastoji iz toga što se pojedinac prijavi, nadležni pregledaju njegov materijal, te ako smatraju da je umjetnikov rad dovoljno dobar i zanimljiv, raspodjele ga prema grupi proizvoda koje stvara. Ovo vidim kao odličan način da moj rad vidi veća publika.“

Dizajnerki je najzanimljiviji Japan, jer je kroz dosadašnje iskustvo shvatila da oni najviše cijene tradiciju, kulturno i prirodno nasljeđe. Oduvijek se vodila principima japanskog dizajna, još od malena joj je japanska kultura bila zanimljiva – od arhitekture, muzike, preko kimona i borilačkih vještina.

Zmijanje dizajn

Ispričala nam je i kako sada gleda na projekat na koji je u dosadašnjoj karijeri najviše ponosna – Zmijanje dizajn. Kada je Zmijanjski vez 2014. godine uvršten na listu nematerijalne svjetske baštine UNESCO-a, mnogi su počeli da upotrebljavaju zmijanjski vez na nedostojan način i na taj način umanjuju njegovu vrijednost.

“Odmah po završetku fakulteta, imala sam želju da radim na zaštiti kulturnog nasljeđa, što, kako se ispostavilo, nije bilo nimalo lako. Ideja da napišem projekat, koji će se baviti zmijanjskim vezom činila mi se odličnom, da ja, kao pojedinac, pružim svoj doprinos.”

Najvažnija stvar na početku je bila napraviti digitalne šeme svih dostupnih motiva zmijanjskog veza, što se realizovalo izlaskom brošure prošle zime. Kada je zmijanski vez uvršten na listu svjetske baštine UNESCO, nije postojala nijedna jedina knjiga na osnovu, kojih bi se mogle vesti kompozicije.

Studio Imaginarium
Studio Imaginarium

“Nakon toga sam izdvojila dvije šeme koje sam prilagodila digitalnom formatu, kako bi grafički dizajneri mogli poslati svoje radove inspirisane zmijanjskim vezom. Odaziv dizajnera je na moje iznenađenje bio odličan, nakon čega je u junu održana izložba radova u Narodnom Pozorištu Republike Srpske. Kroz ovaj projekat sam otkrila da je u stvari broj žena koje i danas vezu iznenađujuće velik, te da imamo ogroman potencijal koji stoji potpuno neiskorišten. Kroz projekat smo htjeli skupiti što više žena koje i dalje vezu, a pozitivno je bilo saznanje da su mnoge od njih veoma mlade.”

Konačni cilj projekta je bio da se napravi internet platforma, na kojoj će svi zainteresovani moći prodavati svoje prozivode i izlazak na inostrano tržište. Njena izrada je još u toku,  ovih dana bi trebala postati aktivna. Zmijanje dizajn će nastaviti da funkcioniše i nakon što prođe projekat, jer je njegova uloga bila samo da se izgradi infrastruktura za budućnost.

Muška kolekcija Men’s World

Aleksandra ističe, da se tradicija ne štiti samo na način da se njene vrijednosti izlažu u muzejima, neophodno je transformisati je i davati joj nove oblike da bi preživjela. U skladu sa tim, nedavno je lansirala i mušku kolekciju, za koju smatra da je bila prijeko potrebna.

Studio Imaginarium
Studio Imaginarium

„Ženske odjeće i izbora ima mnogo, dok je muškarcima mnogo teže naći kvalitetne i udobne odjevne komade. Kolekcija za muškarce je osmišljena i napravljena, tako da prati tradicionalne momente u dizajnu. Kroz dizajn i promociju potrebno je razviti svijest kod muškaraca o tome koliko je bitno nositi odjeću od prirodnih materijala, u kojima se čovjek osjeća prijatno i udobno.“

Ističe da su dosadašnji komentari pozivitni, te da samo potvrđuju ono što je i sama mislila – da je ovakva muška kolekcija nedostajala kod nas.

„Reakcije su fenomenalne, muškarci su oduševljeni udobnim i prijatnim modnim komadima. Koža diše, udobnost je primarna, kao i sloboda pokreta u hlačama. Takođe, kupovina stvari od prirodnih materijala u komercijalnim prodavnicama najčešće ispada preskupa, cijene nisu realne. Htjela sam da približim ideju, da bi trebalo da su prirodni materijali svima dostupni, a ne odjeća rezervisana samo da dobrostojeće slojeve društva.“

Unikatnost je ponovo u modi

Ono što primjećuje je velika razlika u samo nekoliko godina, što se tiče pogleda društva na nekomercijalne proizvode. Kako sama ističe, kada je tek otkrila ljudima svoje zamisli u vezi sa zmijanjskim dizajnom, mnogi nisu shvatali koncept i smisao, dok je danas situacija potpuno drugačija. Tome zasigurno doprinose i svjetski trendovi, da su najveće svjetske kompanije počele pridavati značaj zaštiti kulturnog nasljeđa. Tome ide u prilog i činjenica da je 2019. godina proglašena godinom, zaštite kulturnog nasljeđa Evrope.

Raduje i činjenica da je sve više malih, underground brendova koji su svojom unikatnošću i inovativnošću prepoznati na tržištu, a Studio Imaginarium je zasiguno jedan od takvih. U moru kopija, plagijata i istih proizvoda, ljudi koji žive svoj posao, koji su posvećeni svakom aspektu u procesu stvaranja i proizvodnje ističu se iz gomile.

2020. donosi mnogo novih projekata

U ovoj godini ima u planu mnoge projekte. Jedna od ideja je da radi neobične i multifunkcionalne torbe, napravljene od pokidanih cerada kamiona, što na našem tržištu još nije viđeno. Ideju za još jedan zanimljiv projekat, koji će pokušati realizovati je dobila kada se ostvarila u ulozi majke, a kada je shvatila da djeca, paradoksalno, mnogo više znaju o divljim životinjama nego onima kojima su okruženi. Želja joj je da kroz dizajn predstavi domaće, ugrožene i autohtone životinje i na taj način opet da značaj domaćim vrijednostima, koje se ne cijene dovoljno. Kolekcija će biti i za djecu i za odrasle, a za djecu će biti cijela grupa proizvoda – igračke , interaktivne igre, preko kojih će moći učiti o domaćim vrstama.

 

Slični članci

Feminizam u centru pažnje na Dior reviji u Parizu

Ultra magazin

5 koraka za savršen visoki rep

Ultra magazin

Hit modeli obuće: Evo šta su trendovi za ovu godinu

Ultra magazin