Ultra Ukusno

Koje namirnice su dobre za dentalno zdravlje?

IuteCredit
IuteCredit

Većina ljudi misli da je samo pranje četkicom dovoljno za održavanje oralnog zdravlja; međutim, to jednostavno nije slučaj. Nekoliko je faktora koji mogu uticati na zdravlje tvojih zuba, a tvoja ishrana je jedan od njih. Važno je imati na umu da oralno zdravlje, može imati dalekosežne posljedice na tvoje cjelokupno zdravlje i dobrobit. Pravilna ishrana može biti izuzetno korisna za zdravlje zuba.

namirnice za dentalno zdravlje
Foto: freepik.com

Zato svakako pročitaj popis najboljih namirnica za zdravlje tvojih zuba.

Hrana bogata vitaminima

Hrana bogata vitaminima, poput sira, orašastih plodova ili lisnatog zelja s visokim sadržajem kalcijuma ili meso i jaja koja su dobar izvor fosfora, može ojačati caklinu i pomoći u održavanju zuba zdravim. Slatka i kisela hrana i piće nagrizaju caklinu, a kalcijum i fosfat su vitalni u zamjeni izgubljenih minerala i pomažu u obnavljanju cakline.

IuteCredit
IuteCredit

Hrana bogata vitaminom D, odlična je i za tvoje zube jer djeluje kao preventiva za parodontopatije poput gingivitisa i parodontitisa. Ovo su prevladavajuće bolesti desni, koje mogu biti vrlo štetne po zdravlje zuba ako se ne liječe; u najgorem slučaju, parodontitis može dovesti do gubitka zuba.

Foto: freepik.com
Hrskavo voće i povrće

Prema stručnjacima stvari poput krastavca, mrkve i jabuke mogu imati koristi za tvoje oralno zdravlje. Ove namirnice otežavaju rad zuba, što može pomoći u čišćenju zuba dok žvaćeš. Žvakanje kao proces prekida i sprečava stvaranje plaka, a hrskavija hrana pomaže u odbrani od štetnih bakterija koje se talože na površini zuba. Ove namirnice djeluju kao neka vrsta prirodne četkice za zube.

Mliječni proizvodi

Kao što je ukratko gore spomenuto, mliječni proizvodi poput sira, mlijeka i jogurta puni su kalcijuma i fosfata, i jačaju kosti i zube. Konzumiranje više mliječnih proizvoda pomaže u vraćanju i održavanju zdravog nivoa PH vrijednosti u ustima i ublažava efekte bilo koje slatke ili kisele hrane. Jogurt je fantastičan izvor probiotika, koji ti mogu pomoći u oslobađanju usta od štetnih bakterija. Prirodni jogurt bez dodatnog šećera najbolja je opcija.

namirnice za dentalno zdravlje
Foto; freepik.com
Zeleni i crni čaj

Ove vrste čaja sadrže veće količine polifenola za koje je poznato da su u interakciji s bakterijama, koje stvaraju plak. Poznato je da polifenoli sprečavaju bakterije da rastu ili proizvode kiselinu, koja zatim napada zube. Kuhanje ovih čajeva može biti i dobar izvor fluorida.

Hrana i piće sa fluorom

Fluor se najčešće nalazi u vodi i može biti savršen za tvoje zube. Neke komercijalno proizvedene namirnice, poput peradi, plodova mora ili proizvoda od žitarica, takođe mogu biti izvori fluorida. Fluorid pomaže u sprečavanju infekcija zuba kod djece i odraslih jačanjem cakline i čineći zube otpornijim na napade bakterija. U nekim slučajevima, takođe može pomoći u sprečavanju karijesa.

Izvor: theladders.com

Slični članci

Ukusni jesenji desert od jabuka

Ultra magazin

5 najboljih namirnica za ubrzavanje metabolizma i zdravu probavu

Ultra magazin

Kremasti rižoto sa tikvicama i sirom

Ultra magazin