Ultra Inspirativno

Kako započeti osnovnu praksu meditacije?

Odgovor na pitanje “Kako započeti osnovnu praksu meditacije” dala je Bojana Blažević, internacionalna certifikovana joga instruktorka i osnivačica joga studija “Svjesnija”. Kroz četiri koraka, upoznaćeš se sa osnovama koje će ti olakšati put do meditacije. 

Instagram: mila.blazevic

Korak 1: Zauzmi udoban položaj

Možeš da sjedneš na stolicu ravnih leđa ili da legneš na ravnu podlogu, na leđa. Provjeri da li ti je kičma ravna jer je ona provodnik energije. Takođe, tokom dužih meditacija lakše je ostati budan ukoliko su ti leđa ravna. Ako započneš sa meditacijom imajući to na umu, tvoje tijelo će se priviknuti na taj položaj poslije određenog vremena redovnog vježbanja. Ravna leđa će spriječiti bol tokom dužih meditacija.

Korak 2: Nježno zatvori oči

Kada zauzmeš udoban položaj, nježno zatvori oči i opusti mišiće na licu. Ne stiskaj oči. Ako osjetiš napetost mišića lica, ponovo ih opusti. U ovoj fazi je cilj da opustitš svaki dio tijela. Ako osjetiš napetost u određenim dijelovima tijela, udahni duboko i sa izdahom i jasnom namjerom, dopusti napetosti da te napušta.

pexels

Korak 3: “Pročisti um”

Ovo je dio meditacije koji zahtijeva najviše prakse. Čišćenje uma je najvažniji i najizazovniji aspekt prakse. Ideja je da posmatraš svoj um i da ne donosiš nikakve zaključke i prosuđivanja, to jeste da se ne identifikuješ sa svojim mislima, kakve god da su – ti vježbaš ulogu nepristrasnog posmatrača misli. Ako uzmemo za primjer da je nebo svijest, a oblaci su tvoje misli. Jednostavno pusti oblake da dođu i odu. Ne obreshrabruj se ako ne možeš jasno posmatrati svoje misli. Namjera je samo postati svjestan svojih misli. Nakon toga, mozak će usporiti rad i osjetićeš sve veću smirenost.

Korak 4 : Nastavi da puštaš sve misli koje bi ti mogle pasti na pamet

Pauze između misli postaju sve duže i učestalije, što duže vježbaš. Pauze su ustvari ključne, jer kada naučiš da zastaneš, usporiš i osvjestiš pauze, tada imaš mogućnost da sagledaš širu sliku raznih situacija i da doneseš svoj svjesni izbor. Pauze su sadašnji trenutak.

Instagram/mila.blazevic

Nekoliko savjeta koji će ti pomoći tokom prakse

Daj sebi vremena! Ako očekuješ da ćeš to uraditi savršeno, zapravo možeš sebi stvoriti više stresa nego što otpuštaš.

Na početku kreni sa kraćim vremenskim intervalima (5 min), a kasnije kroz praksu povećavaj taj vremenski period. Sa praksom meditacija postaje lakša i efikasnija. Nakon meditacije ćeš se osjećati osvježeno i opušteno i spremno za ostatak dana.

Postavi vremenske ciljeve! Tokom meditacije dvije minute ti mogu izgledati kao vječnost kada počinješ da praktikuješ meditaciju. Često se mogu pojaviti misli poput “Da li je moje vrijeme isteklo?” ili “Da li sam dovoljno dugo meditrao/la?” Možeš da podesiš tajmer koristeći aplikaciju na telefonu na vrijeme koje želiš. Sa vježbanjem ćeš možda reći “Vau to je bilo 10 minuta!” Kada ti je ugodno, produži meditaciju na koliko želiš.

Slični članci

5 savjeta za kvalitetniji i produktivniji život

Ultra magazin

“Moj krug podrške” sve veći!

Ultra magazin

5 koraka za jutarnju motivaciju

Ultra magazin