• Home
  • Ultra Inspirativno
  • Kako se nositi sa teškim situacijama i osjećanjima prouzrokovanim pandemijom korona virusa
Ultra Inspirativno

Kako se nositi sa teškim situacijama i osjećanjima prouzrokovanim pandemijom korona virusa

Brigitte Lueger-Schuster, profesorica traumatologije na Institutu za kliničku psihologiju Bečkog Univerziteta objašnjava zašto rad od kuće i online nastava nisu odmor. Irina Zrnić, viši asistent na ovom Institutu, prevela je za Ultru tekst sa njemačkoj jezika i zajedno sa profesoricom dala savjete kako se nositi sa teškim situacijama i osjećanjima prouzrokovanim pandemijom korona virusa. 
Foto: Unsplash
Ostani kod kuće!

Ova preporuka ima veliki uticaj na tvoj život – svakodnevica se premiješta u tvoja četiri zida. Pored uobičajenih obaveza, kod kuće se sada odvijaju i druge stvari: učenje, posao, slobodno vrijeme. To zahtijeva puno samodiscipline, planiranja i razmišljanja. Pored toga, i mladi i stariji moraju trenirati fleksibilnost i kreativnost.

Ovo je sve pretjerano!

Pitaš li se da li mjere zaštite imaju smisla? Čini ti se da se niko nije zapitao kako će se te mjere odraziti na narod? Zbog toga se osjećaš mrzovoljno? Gotovo svi se tako osjećamo, a sumnja je razumljiva. Moguće je da je u pitanju odbrambeni mehanizam, koji ti pomaže da se nosiš sa situacijom. U svakom slučaju, pokušaj se opustiti.

Postoji mnogo načina da se opustiš. Za početak, udobno se smjesti – na kauču, stolici, gdje god ti je prijatno. Stavi ruku na gornji dio stomaka i duboko udahni, tako da se stomak podigne. Zatim polako izdiši, odbrojavajući najmanje do pet (do deset bi bilo još bolje). Ponovi ovu vježbu najmanje tri puta. Kontrolisano disanje smiruje i osnažuje tijelo i um. Takođe, pomaže kod bijesa, anksioznosti, problema sa spavanjem…S vremena na vrijeme preispitaj svoje prioritete, radi ono što te ispunjava i aktiviraj se. To pomaže, kakvo god da je tvoje mišljenje o trenutnoj situaciji.

Glasine, glasine
Foto: Unsplash

Svaki dan saznaš nešto novo vezano za pandemiju i to te zabrinjava? Strah je razumljiv, ali znaj da te hrpa informacija čini samo još anksioznijom osobom. Informisanost je važna, ali još je važnije dozirati potragu za informacijama. Pola sata informisanja tri puta dnevno je i više nego dovoljno da budeš u toku. Pri tome, oslanjaj se isključivo na pouzdane izvore informacija.

Stalno si sam/a?

Izolacija se može posebno loše odraziti na ljude koji žive sami. Strah od napuštenosti je tada itekako razumljiv. Ipak, to što prijatelji i porodica nisu u tvojoj fizičkoj blizini, ne znači da su oni nestali. Zajedničko vrijeme samo treba biti drugačije organizovano, a nove tehnologije su tada odličan saveznik. Možeš trenirati ili popiti kafu s drugarima na Skype-u, ili uključiti video poziv da pokažeš svoja kulinarska umijeća. Na taj način čak i ojačavaš svoja prijateljstva! Preuzmi inicijativu, pozovi bližnje, napiši im nešto. Može li takva interakcija zamijeniti fizičku bliskost? Naravno da ne može, ali redovni razgovori itekako pomažu.

Foto: Unsplash
Kako da izdržiš?

Korak po korak. Fokusiraj se na dan koji je pred tobom. Svaki dan koji izdržiš je jedan dan manje u ovoj situaciji. Svaki dan koji provedeš ispunjeno i aktivno povećaće tvoje samopouzdanje, potrebno da savladaš predstojeće dane. Kada sve ovo bude iza nas, bićemo jači i kompetentniji da se borimo sa kriznim situacijama.

Slični članci

Roditeljstvo tokom i nakon korone

Ultra magazin

5 destinacija koje možeš posjetiti već u junu

Ultra magazin

7 roditeljskih grešaka koje uništavaju mentalnu snagu djece

Ultra magazin