Ultra Zanimljivo

Izbjegavaj ove greške ako pokušavaš da izgubiš kilograme

Mnogi ljudi se čude kako ne gube na težini kada se pridržavaju stroge dijete i vježbaju redovno. Jedan od razloga je vjerovatno taj što zdrave opcije nisu onakve kakve se čine. Mnoga hrana i piće sadrže skrivene masnoće, šećere ili so, a svaki od njih će te spriječiti u nastojanju da izgubiš kilograme. Osim što ti dodaju skrivene kalorije, ova nažalost ukusna hrana, će učiniti da stalno želiš više. Gubljenje na težini je najviše balans kalorija koje unosiš i koje trošiš. Ako pokušavaš da izgubiš na težini ili jednostavno želiš zdraviji stil života, donosimo ti pet zamki koje treba da izbjegavaš.

Unsplash
  • Sve salate su dobre za tebe

Povrće je dobro za tebe, svakako. Ali salate često sadrže i ostale sastojke koji povećavaju unos kalorija. Čuvena salata Cezar, izgleda divno, zeleno, ali je puna skrivenih masti koje se nalaze u slanini, siru parmezanu i kremastom preljevu za salatu. Čak i krutoni preprženi za dodatnu hrskavost. Vjerovali ili ne, salata Cezar sadrži 70% od ukupnog dnevnog unosa masti za prosječnu odraslu osobu. Zajedno sa ovim je i kremasta salata od tjestenine, koju veoma često jedemo. Jedna porcija sadrži skoro 920 kalorija. Masti obezbjeđuju najveći broj kalorija, zato pažljivo sa preljevima, sosevima, umacima i hranom bogatom mastima koja dodaje nepotrebne kalorije tvom obroku.

Unsplash
  • Ja ne jedem nezdravu hranu, jedem samo zdrave grickalice

30% kalorija koje konzumiramo dolazi iz nezdrave hrane koju konzumiramo kao što su keks, čips i čokolada. Nijedna od ovih namirnica ne obezbjeđuje korisne sastojke. To su zapravo kalorije kojih treba da se riješimo, ako želimo da izgubimo kilograme. Međutim, mnogi ljudi griješe kada nezdrave namirnice zamijene sa navodno “zdravim grickalicama”, kao što su muesli ili proteinske pločice. I dok proizvođeči tvrde da su ovi proizvodi zdravi i organskog porijekla, veoma često su procesuirani i prepuni praznih kalorija. Muesli pločice sadrže zdrave sastojke kao što su zob, orašasti plodovi i sjemenke. Ali kako bi se spojili ovi sastojci obično se koristi šećer. Ove pločice sadrže i do 4,6 kašičica šećera. Sljedeći put kada dobiješ poriv da nešto grickaš, zašto ne probaš da zamijeniš muesli pločicu sa šakom orašastih plodova. Ovo će ti obezbjediti korisne vitamine i minerale, ali ne i nepotrebni šećer.

Unsplash
  • Prirodni zaslađivači su bolji od šećera

U zadnje vrijeme postoji tendencija prema prirodnijim načinima dodavanja šećera, ali oni ne sadrže korisne sastojke i imaju isti broj kalorija. Ako dodaš na primjer sirup od agave u jelo sa nutritivne strane ne razlikuje se od dodavanja šećera u jelo. Možda ima drugačiji ukus, ali i dalje je šećer. Sljedeći put kada želiš nešto slatko, pokušaj da dodaš voće. Posjeduje prirodni šećer i obezbjediće ti dodatne vitamine i minerale. Ako ti je problem da ne dodaješ šećer u kafu, pokušaj da umjesto običnog mlijeka koristiš mlijeko od soje, jer ima slađi ukus.

Unsplash
  • Sve što sadrži voće je zdravo

Sjeti se banane, zgnječene u hljeb od banane. Ovo nije hljeb, već kolač. Ako si ikad pravila hljeb od banane shvatićeš koliko putera i dodatnog šećera je stavljeno u nešto što je priroda već napravila da bude slatko. Takođe, voćna pića generalno sadrže samo 25% soka od voća i imaju visok procenat šećera. Čak i kada je sok 100% od voća, ne propuštaš bitna vlakna koja se prirodno nalaze u voću i pomažu tvom tijelu da prepozna voće, znači da je svježe voće najbolje. Voćnim smutijima, iako su nešto bolji od voćnih sokova, takođe nedostaju vlakna. Smutiji su generalno pripremljeni u velikim količinama i moguće je da imaju dodate sirupe i sladoled, što značajno smanjuje nutritivnu vrijednost.

Unsplash
  • Pića nemaju previše kalorija

Ako pokušavaš da se riješiš kilograma vrlo dobro znaš da su gazirana pića apsolutno zabranjena. Međutim, neke od najlakiš grešaka se prave u tečnom stanju. Mnogi ljudi nisu ni svjesni koliko kalorija ima u alkoholnim pićima. Prosječna čaša crvenog vina, koja se služi u restoranu, sadrži 480 kalorija. Nakon dvije čaše vina, konzumirala si ekvivalent kalorija dvije kesice čipsa. Isto se odnosi i na pivo.

Jedna od najčešćih grešaka sa hranom kada pokušavamo da izgubimo kilograme je da jedemo previše. Moramo da izaberemo odgovarajuću hranu, ali i količina je voma važna. Moramo da slušamo signale koje nam tijelo šalje kada smo siti i prestati jesti. Najbolji način je da jedemo polako, žvaćemo pažljivo. Ako usporimo sigurno ćemo prije primiti signal da smo siti.

Slični članci

“Pakao” na zemlji – najtoplija mjesta na svijetu

Ultra magazin

Odmaralište na Maldivima traži ‘bosonogog prodavača knjiga’ na šest mjeseci

Ultra magazin

7 savjeta za zdravlje i vitalnost tvog psa

Ultra magazin