Ultra Ukusno

Istraživanje kaže da je ovo najzdraviji način kuhanja riže!

IuteCredit
IuteCredit

Riža se obično smatra odličnim prilogom za mnoga jela, posebno u poređenju sa drugim ugljenim hidratima poput krompira ili hljeba. Međutim, riža i dalje ostaje prilično kalorična i sa dosta skroba, a jedna šoljica bijele riže ima oko 200 kalorija. 

kuhanje riže
Foto: freepik.com

Prema Univerzitetu Harvard, porcija bijele riže “ima gotovo isti efekat kao kad jedeš obični bijeli šećer – dolazi do brzog i visokog skoka šećera u krvi”.

S druge strane, ugljeni hidrati su preovladavajući, neophodan dio naše ishrane i ne bismo ih trebali pokušavati u potpunosti izbaciti.

IuteCredit
IuteCredit

Srećom, postoji način da se riža skuha kako bi bila zdravija, smanjujući ovaj brzi efekat deponije šećera u krvi.

Istraživanja ACS-a

Istraživači iz Američkog hemijskog društva u Denveru (ACS) razvili su način kuhanja riže koji bi navodno mogao smanjiti kalorije koje tijelo apsorbira i do 60%.

Da bismo razumjeli kako to funkcioniše, moramo pogledati od čega se sastoji riža. Jedno zrno riže sadrži dvije različite vrste skroba, prema istraživačima ACS-a i Univerziteta Južne Kalifornije.

Probavljivi skrob se brzo razgrađuje u našim tijelima, ulijevajući puno glukoze u naše sisteme i skladišteći je kao masnoću ukoliko je ne sagorimo. Otporni skrob, međutim, ne apsorbira se u našem tijelu, već samo prolazi kroz probavni sistem, a da se ne razgradi.

ACS metoda kuhanja mijenja sastav riže, pretvarajući veliku količinu probavljivog skroba u otporni skrob.

zdrava riža
Foto: unsplash.com
Najzdraviji način kuhanja riže: ACS metoda
  1. dodaj kašičicu kokosovog ulja u posudu sa kipućom vodom
  2. dodaj bijelu rižu i ostavi da se skuha
  3. kad je kuhana, stavi rižu preko noći u frižider
  4. sutradan jednostavno podgrij rižu i uživaj!

Ovo navodno djeluje zbog dodavanja kokosovog ulja za koje se kaže da “ulazi u skrobnu granulu tokom kuhanja i mijenja strukturu skroba tako da na njega više ne utiče probavni enzim iz našeg tijela”, navodi se u  izvještaju Univerziteta Južne Kalifornije.

Ostavljanje riže u frižideru preko noći omogućava vrijeme za ovaj proces, dok količina otpornog skroba u zrnu ne utiče nakon što se riža ponovno zagrije.

Potrebno je malo planiranja unaprijed, ali ovo je navodno zdrav način uživanja u riži kao dijelu uravnotežene ishrane, a pritom i dalje postižeš ciljeve mršavljenja.

 

Izvor: fitandwell.com

Slični članci

Ove zobene pahuljice sa kafom moraš probati

Ultra magazin

Oduševi prijatelje ukusnim jelom Azije!

Ultra magazin

Najbolje voće ako želiš ravan stomak

Ultra magazin