Ultra Ukusno

Istražili smo koja vrsta čaja je najzdravija

IuteCredit
IuteCredit

Postoje mnoge tvrdnje o tome, koja je vrsta čaja „najzdravija“. Neki ljudi kažu da je to zeleni čaj, dok drugi smatraju bijeli čaj najzdravijim jer ima više antioksidanata. Ili je oolong čaj najzdraviji, jer podstiče mršavljenje?

najzdraviji čaj
Foto: unsplash.com

Kao direktor ishrane i zdravlja u Unileveru u Sjevernoj Americi – najvećoj svjetskoj kompaniji za proizvodnju čaja i proizvođaču marki čaja poput Liptona – Douglas Balentine, ima dugogodišnje iskustvo u istraživanju mnogih zdravstvenih prednosti čaja. On nam daje neke korisne podatke.

„Najzdraviji“ čaj

Sa sveukupnog zdravstvenog stajališta, pokušaj pronalaska „najzdravijeg“ čaja nije najkonstruktivniji pristup. Balentine kaže: “Pravi čaj, tj. crni, zeleni, oolong i bijeli čajevi, svi se proizvode od lišća Camellia sinensis.” Način na koji se bere ili obrađuje svaki čaj, razlikuje različite proizvode od iste biljke. To znači da ćemo pronaći male razlike u količini antioksidanata u svakom od njih. Bijeli čaj, na primjer, ima najveću koncentraciju antioksidanata, jer je najmanje prerađen čaj. Prema ovom standardu, mogao bi se smatrati “najzdravijim” od svih.

Što se tiče antioksidanata, bijeli čaj prate čaj od jasmina, zeleni čaj, a zatim crni. Kod svakog čaja varira količina kofeina, magnezijuma i teanina. Kako je organizam svakog čovjeka drugačiji, ove supstance na svakog drugačije djeluju. Na primjer, neki ljudi mogu podnijeti kofein vrlo dobro zbog svoje genetike. Neko drugi možda neće tako dobro proći s čajevima s visokim udjelom kofeina, pa bi se oni smatrali nešto manje zdravim za ove osobe.

najzdraviji čaj
Foto: freepik.com
IuteCredit
IuteCredit

Pa ipak, uobičajeno je čuti da su kod jedne ili druge vrsta čaja u posljednjim istraživanjima otkrivene određene prednosti. Balentine, međutim, sagledava širu sliku i napominje da su “populacijske studije i studije intervencije pokazale, da i zeleni i crni čajevi proizvode slične prednosti za održavanje zdravlja i dobrobiti”.

Flavonoidi

Govor o zdravstvenim prednostima čaja, često se fokusira na flavonoide, što može biti prilično zbunjujuće. U suštini, flavonoidi su dijetetski spojevi -biljni fitonutrijenti- koji se nalaze u čaju, vinu, kakau, voću i povrću. Flavonoidi čaja pomažu u održavanju normalne funkcije krvnih žila (endotelna funkcija). Svi čajevi iz biljke Camellia sinensis, poput crnog, zelenog, oolong i bijelog čaja, prirodno sadrže između 100 i 300 mg flavonoida po obroku.

Prema Balentineu, “svi čajevi sadrže značajne količine fitonutrijenata.” Odabir jednog umjesto drugog trebao bi više zavisiti od ličnog ukusa, nego od nivoa flavonoida.

najzdraviji čaj
Foto: freepik.com
Zdravstvene dobrobiti

Postoji nekoliko opštih zdravstvenih prednosti, koje se mogu pripisati svim pravim čajevima:

Redovno ispijanje čaja može pridonijeti pravilnoj hidrataciji, poboljšati fokus i koncentraciju te pomoći u održavanju pozitivnog raspoloženja tokom dana.

Čaj prirodno ne sadrži kalorije. Kada se koristi umjesto visokokaloričnih napitaka, može pomoći u kontroli unosa kalorija, što je važno za upravljanje težinom.

Tri ili više šoljica čaja dnevno, mogu pomoći u održavanju kardiovaskularnog zdravlja. Populacijske studije pokazale su da je redovna konzumacija crnog čaja povezana sa smanjenim rizikom od srčanih oboljenja i smanjenim rizikom od moždanog udara.

Kliničke studije, pokazale su da ispijanje dvije do tri šolje crnog čaja dnevno može pomoći u održavanju zdravog krvnog pritiska i podstaći normalnu funkciju krvnih žila.

U svakom slučaju, uživaj u svojoj šoljici čaja. Možda nećeš postići savršeno zdravlje, ali ispijanje čaja može voditi zdravijem načinu života.

Izvor: thespruceeats.com

Slični članci

Bezglutenska italijanska torta Caprese će te sigurno oduševiti!

Ultra magazin

Danas je Svjetski dan paste, a ove zanimljive činjenice ne znaš!

Ultra magazin

Petominutni doručak sa pesto umakom!

Ultra magazin