Ultra Kreativno

Globalna pandemija i marketinška industrija

Sadašnja globalna pandemija već je počela da utiče na ekonomiju. Nažalost, širenje virusa COVID-19, imaće velike posljedice za sve nas, bez izuzetka. Velika je neizvjesnost u vezi s tim što će se dogoditi sljedeće i situacija se mijenja iz sata u sat, ali sve se više kompanija priprema za najgori scenario. Naravno, sveukupno zdravlje globalne populacije najveća je briga svih ljudi, ali može se već nešto reći o implikacijama pandemije i posljedične recesije u marketinškoj industriji.
Globalna pandemija i marketing
Unsplash

Svi se suočavaju sa istim problemima i teško je tačno utvrditi pravi put. Međutim, dok sve ne postane malo jasnije i bistrije, postoje neke važne informacije i savjeti o tome kako voditi posao u ovim teškim vremenima.

Korona virus

Korona virus je glavna tema ovih dana. Ogromna količina sadržaja koju korisnici konzumiraju posebno je vezana za ovu temu. Upravo zbog toga, trenutnu komunikaciju i marketing treba prilagoditi tim novim okolnostima. Hrvatski streaming servis PickBox vrlo je dobar primjer toga, kao i Pornhub sa svojim potezom na italijanskom tržištu. Oba ova servisa korisnicima pružaju mogućnost da besplatno gledaju sadržaj tokom krize, što je dobar način pokazivanja da im je stalo, a istovremeno su stekli i veliki broj pozitivnih komentara i odradili odličan PR. Takođe, stekli su novi izvor korisnika za preuzimanje njihovih sadržaja, jer će neki korisnici koji besplatno isprobaju uslugu, na kraju platiti i postati njihovi pretplatnici.

Rezanje budžeta

Smanjivanje marketinških ulaganja u ovoj situaciji se ne preporučuje, osim u slučaju turizma, transporta i događaja koji se odgađaju tokom epidemije korona virusa. Kao i za sve ostale, posljedice i uticaj još nisu jasni, ali dobar marketing i prodaja su uvijek najbolji lijek protiv pada prihoda i neprofitabilnosti.

Niže cijene oglašavanja

Oglašavanje teži da pojeftini tokom krize. Na primjer, Google, Facebook i slične platforme funkcionišu poput aukcija, a cijene u stvarnom vremenu odražavaju trenutno stanje potražnje. Oglašavanje je već smanjilo razmjere, što je za posljedicu smanjilo potražnju. Svjedoci smo da cijene padaju u većini segmenata, čak preko 20% u nekim slučajevima. Kad se sve ovo smiri, sasvim je moguće da potražnja ostane niža, kao i cijene. Međutim, moguće je i da kompanije pokušaju da nadoknade gubitak, što će zauzvrat povećati potražnju i cijene.

Globalna pandemija i marketing
Unsplash

Nisu svi pogođen krizom na isti način

Dostupne informacije pokazuju da na sve industrije trenutna situacija ne djeluje negativno, a neke su čak imale i pozitivne efekte. To se odnosi na maloprodaju namirnica (i neke druge maloprodajne segmente), farmaciju, dio FMCG-a i neke druge. Potražnja za proizvodima iz ovih kategorija je velika, što može biti korisno za skretanje interesa na određeni proizvod ili posao.

Digitalno vs tradicionalno

Kriza je tek počela, ali vjerovatno će trajati još dugo. Marketinški budžeti u ovim situacijama opadaju (npr. u Hrvatskoj su se smanjili za 40% tokom finansijske krize 2008. godine). Ali, digitalni sektor je ostvario prosperitet u tom istom periodu. U teškim vremenima, brendovi se naginju promjenama i isprobavanju novih stvari (digitalno), ali isto tako žele efikasnost i mjerljive rezultate (takođe digitalne). U istom periodu kada je zabilježen 40% marketinški pad, zabilježen je i 2,5 % porast digitalnih budžeta.

Optimizacija vs potrošnja

Najveći dio budžeta u većini slučajeva je usmjeren na oglašavanje, a manji dio ide u optimizaciju. Međutim, u trenucima poput ovih, poželjno je da se više fokusirate na optimizaciju, posebno kod klijenata orijentisanih na performanse. Na primjer, ako mjesečni budžet za oglašavanje iznosi 20.000 eura, uz dobru optimizaciju stope konverzije, konverzije mogu narasti sa 0,1% na 0,2%. U tom slučaju, za pola budžeta (10.000 eura) može se dobiti isti rezultat. Pored toga, pametno je razmotriti fokusiranje na SEO koji generiše promet besplatno.

Globalna pandemija i marketing
Unsplash

Digitalna prednost

Za vrijeme izolacije, očito ne dolazi u obzir fizički kontakt, zbog čega sve više kupaca posjećuje web stranice, kako bi se informisalo o određenim proizvodima, a na kraju ih i kupilo. Neke web trgovine zabilježile su ogroman rast prodaje, a Amazon je zaposlio 10.000 radnika kako bi se izborio sa naglim skokom internetske kupovine. Ulaganje u internetsko oglašavanje i digitalne resurse poput web stranice ili internetske trgovine, sada je isplativiji potez nego ikad prije.

TV oglašavanje

U Hrvatskoj, kod TV oglašavanja se i dalje dešava najveće smanjenje budžeta, kada je riječ o prosjećnom marketinškom miksu. Iako TV oglašavanje ima brojne prednosti, nije uvijek najbolje u smislu učinkovitosti i efikasnosti. YouTube i Facebook su dvije najveće online platforme, nude superiorne modele ciljanja, bolje modele za punjenje kao i napredniju analitiku. Ako postoji pritisak za smanjenje ukupnog budžeta, uvijek je dobro razmotriti povećanje budžeta na ovim platformama, kako bi se postigli što bolji rezultati.

 

Autor: Daniel Ackermann 

Izvor: degordian.com

Slični članci

Spiralni muzej u Švajcarskoj dizajniran je da oponaša mehaniku sata

Ultra magazin

Predivne fotografije plesača u pokretu

Ultra magazin

Prostirka koji čisti šape kućnih ljubimaca

Ultra magazin