Ultra Zanimljivo

Fizička glad i emocionalna glad: u čemu je razlika?

Da li iznenada osjećaš glad, kad se osjećaš tužno? Emocionalna glad je uobičajena i česta pojava, ali je itekako različita od fizičke gladi. Da li ti se čini da posežeš za slatkišima, grickalicama i fast food hranom, kada se osjećaš uznemireno, frustrirano, kada si pod stresom ili kada osjećaš tugu? Ljudima je uobičajeno da utjehu, pronađu u hrani. To je emocionalna glad, a fizička glad je s druge strane, kada ti tijelo daje signale da stvarno osjećaš glad i da ti je hrana neophodna za energiju i snagu tokom dana.

Foto: unsplash

Nažalost, ne okrećemo se uvijek hrani kako bismo zadovoljili svoju fizičku glad, kada smo stvarno gladni. Češće konzumiramo određene, specifične i nezdrave namirnice, kako bismo ublažili stres, ljutnju, tugu, stres ili druge neugodne emocije.

Foto: unsplash

Između fizičke i emocionalne gladi, postoji ogromna razlika. Fizička glad je stvarni odgovor na potrebe tvog tijela. Fizička glad je neophodna tijelu, kako bi tijelo dobilo energiju i funkcionisalo kroz dan. Emotivna glad, s druge strane, isključivo koristi hranu kako bi se osjećali bolje i kako bi ublažili neke neugodne emocije.

Foto: unsplash

Šta je fizička glad?

Fizička glad je kada tijelo, daje signale da smo gladni i prestajemo jesti, kada osjećamo sitost u stomaku. Krčanje u stomaku, letargičnost, nizak šećer u krvi, drhtanje ruku, glavobolja, blijedo lice i nesvjestica su neki od uobičajenih znakova fizičke gladi.

Foto: unsplash

Šta je emocionalna glad?

Umjesto da udovoljiš fizičkim potrebama svog tijela i stvarne fizičke gladi, emocionalna glad odnosi se na izbjegavanje i rješavanje neugodnih emocija poput ljutnje, straha, stresa, bijesa, tuge, nezadovoljstva, frustracija, jedenjem slatkiša, peciva, kolača, grickalica, čipsa, čokolade i fast fooda. Takva hrana obično je bogata šećerima, lošim mastima i ugljikohidratima. Sve, od stresnog posla do financijskih ili ljubavnih briga, može biti glavni uzrok emocionalne gladi i emocionalnog prejedanja.

Foto: unsplash

Razlika između fizičke i emocionalne gladi:

1) Fizička glad dolazi polako, ali emocionalna glad dolazi hitno i iznenadno, uzrokovana nekom neugodnom emocijom, koju želimo što prije “zatrpati ili zadovoljiti” hranom, koja je najčešće nezdrava brza hrana

2) Bilo koja vrsta hrane može zadovoljiti fizičku glad, dok, emocionalna glad izaziva specifične žudnje poput sladoleda, pice, čipsa, peciva, čokolade, kolača, fast food-a, itd.

Foto: unsplash

3) Prestaneš sa jelom kada osjećaš da ti je želudac pun, kada je u pitanju fizička glad, ali kad emocionalno jedeš, ne prestaješ jesti, dok se ne osjećaš emotivno bolje.

4) Fizička glad pruža tijelu energiju, potrebno “gorivo” za taj dan, zadovoljstvo i ne uzrokuje nikakvu krivicu. Emotivno jedenje, naprotiv, ostavlja osjećaj krivice. Sjeti se na primjer, nakon velikog komada kolača i vrećice čipsa, da sebi tada kažeš, možda mi ovo nije trebalo i osjećaš krivicu.

Foto: unsplash

Što je to emocionalno prejedanje?

Obrati pažnju kada najčešće posežeš za grickalicama, slatkišima, fast food-om i slično. Zapitaj se jedeš li zbog fizičke gladi ili zbog nekih emocija, koje u tom trenutku osjećaš?

Uzroci emocionalnog prejedanja mogu biti: dosada, kažnjavanje samog sebe zbog nečega, nagrađivanje samog sebe, stres, tuga, ljutnja, usamljenost, nezadovoljstvo, bijes, frustracije.

Hrana je često utjeha i pun želudac, ti daje lažni osjećaj sigurnosti. Na prvu ti se može učiniti, da će s punim želucem nekako sve biti lakše, ali efekat je zapravo potpuno suprotan.

Foto: unsplash

Kako emocionalno prejedanje dolazi zbog naših osjećaja, ako se zaista želiš riješiti viška kilograma i živjeti zdravije, tada prvo trebaš poraditi na vlastitim emocijama, porazgovarati s nekim, riješiti neke brige i probleme koji te muče, potražiti stručnu pomoć, uvesti neke tehnike i aktivnosti, koji te opuštaju, raduju i čine srećnijom osobom.

Važno je osvijestiti svoje emocije, da bi ne došlo do jojo efekta, kada u kratkom vremenu izgubiš mnogo kilograma, a zatim se oni jednako brzo i vrate, jer nisi radio/radila na svojim emocijama i na sebi.

Uz pravilnu zdravu ishranu i fizičku aktivnost, rad na sebi, tehnike opuštanja, meditacija i yoga mogu pomoći u otklanjanju negativnih emocija, stresa i anksioznosti, koji mogu biti razlog debljanja.

Sljedeći put kada kreneš da jedeš, razmisli da li osjećaš stvarnu fizičku glad ili jedeš zato što te nešto muči i osjećaš neku neugodnu emociju…

 

Izvor: pinkvilla.com

Slični članci

Pogledaj neodoljive fotografije psića koji obožava leptire

Ultra magazin

Udomi jednog od pasa sa Vlašića i osvoji odmor na lijepoj planini

Ultra magazin

Šta nam donosi retrogradni Uran od 15. avgusta

Ultra magazin