Ultra Zanimljivo

Evo naučnih dokaza zašto je najbolje vježbati ujutro

Bilo koje vrijeme je naravno idealno za vježbanje, bolje nego da uopšte ne vježbaš i ležiš na kauču, međutim naučnici i fitness treneri se ipak slažu, da je najbolje vježbati ujutro. Istražili smo za tebe, koji su sve benefiti vježbanja ujutro. Saznaj u nastavku!

Foto: Pexels

Ujutro imaš manje obaveza

Kada se probudiš ranije ujutro, još uvijek nisi zatrpan/zatrpana dnevnim obavezama, zadacima i aktivnostima i imaš više vremena i mogućnosti, da dan započneš vježbanjem bez ometanja zbog telefonskih poziva, e-mailova, poruka, notifikacija društvenih mreža, itd.

Smanjuje se apetit

Možda zvuči čudno, ali jutarnji trening pomaže da se smanji želja za hranom. Studija Univerziteta Brigham Young, otkrila je da 45 minuta umjerene do snažne vježbe ujutro, zapravo smanjuje čovjekov emocionalni odgovor na fotografije hrane. Ne samo da je učesnike istraživanja, hrana manje iskušavala i mamila, već nisu jeli količinski više hrane, kako bi nadoknadili dodatne kalorije, koje su sagorjeli tokom vježbanja.

Foto: Pexels

Postaješ aktivnija i produktivnija osoba

Vježbanje ujutro, može te motivisati da se više krećeš i tokom dana, stanje duha i uma se vježbanjem takođe mijenja. Postaješ aktivnija i produktivnija osoba u životu i na poslu.

Sagorijevaš više masti

Vježbanje na prazan želudac se ponekad naziva i “kardio sa postom” i ako ti je cilj mršavljenje, jutarnji trening sagorijeva više masti, nego kasniji trening tokom dana ili večeri. U studiji objavljenoj u British Journal of Nutrition, pokazalo se da vježbanje prije doručka sagorijeva do 20% više masti u odnosu na vježbanje popodne ili naveče.

Foto: Pexels

Bolje ćeš donositi odluke u životu

Vježbanje ujutro, takođe motiviše tvoj mozak da bolje radi. Jutarnje vježbanje poboljšava kognitivne performanse – poput donošenja odluka, bolje pažnje i vizuelnog učenja, prema studiji objavljenoj u British Journal of Sports Medicine.

Rješavaš se stresa

Jutarnji trening oslobađa hormon stresa, kortizol, koji je dio prirodnog odgovora našeg tijela na prijetnje opasnošću, uloga kortizola je da se osjećaš budno i spremno. Tipično, nivo hormona kortizola raste ujutro – prirodno, dostiže vrh oko 8 sati ujutro i pada uveče.

Foto: Pexels

Imaćeš više energije

Poznato je da redovno vježbanje pojačava energiju i smanjuje osjećaj stresa, anksioznosti i umora. U studiji objavljenoj u časopisu Psychotherapy and Psychosomatics, istraživači su otkrili da su fizički neaktivni ljudi s upornim umorom, povećali nivo energije za 20%, a umor smanjili za čak 65%, kada su redovno vježbali. Ako započneš dan vježbanjem, imaćeš više energije tokom dana.

Podižeš nivo dobrog raspoloženja

Kada vježbaš, tijelo oslobađa niz moždanih hemikalija, koje jačaju dobro raspoloženje – uključujući dopamin, noradrenalin, serotonin i endorfin – što podstiče osjećaj sreće i blagostanja. Vježbanjem se takođe balansira nivo hormona stresa u tijelu, poput adrenalina i kortizola. Hormon endorfin se pojačava, a on ti garantuje produktivan dan, pun dobrog raspoloženja.

Foto: Pexels

Zdravije ćeš se hraniti

Redovno vježbanje može čak promijeniti tvoje izbore u vezi sa hranom i povećati tvoju želju za zdravom hranom, poput voća i povrća. Analiza Univerziteta Indiana, otkrila je da su ljudi koji su vježbali najmanje 30 minuta dnevno, pet puta ili više sedmično, jeli najviše voća i povrća, dok su oni koji su najmanje vježbali i jeli najmanje voća i povrća.

Brže gradiš mišićnu masu

Testosteron igra važnu ulogu u izgradnji i održavanju mišićne mase i pomaže tijelu da se oporavi nakon treninga. Povećava neurotransmitere, koji podstiču rast tkiva; komunicira s nuklearnim receptorima u DNK, stimulišući sintezu proteina i povećava nivo hormona rasta, što je neophodno za obnavljanje mišića. Nivo testosterona je najviši nakon buđenja, tako da će ti jutarnji trening pomoći u izgradnii bolje mišićne mase.

Bolje spavaš

Večernji trening nije dobra ideja, jer te razbuđuje, povećavajući puls i osnovnu temperaturu, uzrokujući nesanicu, naveče biraj laganije šetnje. Dok jutarnji trening pomaže da kvalitetnije i bolje spavaš. Istraživanja pokazuju, da su oni koji su vježbali u 7 sati ujutro, zaspali brže naveče i bolje su generalno spavali od onih, koji su popodne ili naveče vježbali.

Foto: Pexels

Smanjuješ rizik od bolesti i dijabetesa

Ako vježbaš ujutro, smanjuješ mogućnost dobijanja dijabetesa tip 2 i regulišeš šećer u krvi. U studiji Univerziteta KU Leuven, oni koji su vježbali praznog želuca, pokazali su bolju toleranciju na glukozu i osjetljivost na inzulin u odnosu na one, koji su jeli prije treninga.

Regulišeš krvni pritisak

Jedan od najlakših načina upravljanja krvnim pritiskom je redovno vježbanje, a na to može dodatno i jutarnji trening. Istraživanja pokazuju, da su oni koji su vježbali na traci 30 minuta u 7 sati ujutro, smanjili krvni pritisak za 10% u odnosu na one, koji su trening radili u 19 sati naveče. Vremenom zbog jutarnjih treninga, krvni pritisak se smanjio još za 25%. Odnosno idealno se regulisao krvni pritisak.

Foto: Pexels

Imaćeš ljepšu i sjajniju kožu

Kad ti puls raste tokom vježbanja ujutro, krvne žile se šire, pumpajući više krvi po tijelu – uključujući i kožu. Ovo povećanje protoka krvi, hrani ćelije kisikom i izbacuje sve loše toksine iz tijela. Koža će ti, ukoliko redovno treniraš ujutro, biti sve blistavija, zdravija i ljepša.

Slični članci

Meditacija pomaže u održavanju zdravlja našeg imuniteta i probave

Ultra magazin

Samo 2% svjetskog stanovništva ima ovu osobinu

Ultra magazin

Za cargo-partner, okoliš je uvijek na prvom mjestu!

Ultra magazin