Ultra Inspirativno

Emocije na poslu – mitovi i činjenice

IuteCredit
IuteCredit

Emocionalna dubina nije nešto čemu se treba suprotstaviti na radnom mjestu. To je osobina koja te čini moćnom osobom. Uzmi u obzir ovo: osobe s većom osjetljivošću uvijek su ocijenjene kao najbolji radnici od strane svojih šefova. 

Unsplash

Istraživanje Googlea pokazuje i da su timovi u kojima se lideri i članovi tima osjećaju slobodno i sigurno da izražavaju svoje emocije, strahove i brige, inovativniji i produktivniji.

Hiperemotivnost može staviti više novca u džep. Osobe s višom emocionalnom inteligencijom u prosjeku zarađuju 29.000 dolara više.

IuteCredit
IuteCredit

Jednostavno rečeno, prihvatanje svih ovih vještina i kvaliteta – tvoje emocionalne osetljivosti, dubine i inteligencije – može te učiniti bogatijom, srećnijom i efikasnijom osobom.

Donosimo tri najčešća mita o emocijama na radnom mjestu, te ih mijenjamo činjenicama.

Unsplash

Emocijama nije mjesto na poslu

Sigurno znaš za ovu i slične izjave kada je riječ o pokazivanju emocija u okruženju u kojem radiš. Ponekad će ti biti rečeno da emocije ostaviš po strani i posao obaviš bez unošenja ličnih osjećaja. Ili da ne uzimaš previše lično informacije i komentare klijenata i saradnika.

Međutim, ignorisanje svojih emocija je greška. Postoji mnoštvo psiholoških istraživanja koja ukazuju na činjenicu da suzbijanje emocija nije od pomoći i može izazvati negativne reakcije i stanja.

Najbolje je uporediti ih sa držanjem lopte pod vodom – kada držiš loptu pod vodom, površina bazena je glatka i mirna. Ali, ipak, ulažeš sav svoj trud u držanje lopte. Uz to, samo jedna ruka ti je slobodna, zbog čega je tvoja akcija ograničena. U trenutku kada pustiš loptu, ona izbija na površinu, udarajući te u lice.

Na isti način, potiskivanje emocionalnih reakcija može biti iscrpljujuće. Troši vrijedne mentalne resurse i energiju koju možeš koristiti na druge načine. Takođe, negativna osjećanja čini jačim i uticajnijim. Ono što je najvažnije, pokušaj prigušivanja negativnih emocija znači gubitak pristupa pozitivnim, kao što su radost, uzbuđenje i povezanost.

Činjenica: Tvoje emocije su tvoji glasnici. Daju ti važne informacije o ličnim potrebama ili radnjama koje možeš preduzeti. Oni su signali koji označavaju ono što je važno za tebe. Vrijedan su izvor inteligencije i uvida, te ih zbog toga ne treba ignorisati.

Unsplash

Emocije diktiraju tvoje postupke

Svi smo se ponekad osjećali kao da nemamo kontrolu nad našim emocijama i kao da one upravljaju nama, a ne obrnuto. Ono što ponekad zaboravimo je da naša osjećanja ne govore uvijek cijelu istinu. Ponekad, emocije nisu u sinhonizaciji sa stvarnošću.

Kada su osjećanja posebno snažna, što se često dešava na radnom mjestu, mnogi reaguju tako što počnu vjerovati u subjektivna i nerealna uvjerenja, zbog koje cijelu situaciju ne vide jasno. Misli postaju destruktivne i stavraju problem sa povlačenjem granice između objektivnih i imaginarnih situacija i stavova.

Činjenica: Iako je istina de ne možeš promijeniti ono kako se osjećaš, možeš kontrolisati to kako ćeš reagovati na različite situacije. Tvoje emocije su pravci, a ne direktive. Emocije sigurno mogu uticati na tvoje ponašanje, ali one nisu ukupna priča. Zbog toga je zaista važno objektivno procijeniti svoja osjećanja i suzbiti tendenciju pravljenja negativnih mentalnih skokova.

Unsplash

Plakanje će ti uništiti karijeru

Milioni ljudi se plaše da će plakanje umanjiti njihov ugled. To ima smisla, jer je decenijama emocionalno izražavanje na radnom mjestu stigmatizovano. Ali, držati se standarda da nikad ne postaneš emotivna osoba – nerealno je, a može biti i štetno.

Činjenica: Konstantno plakanje neće ti pomoći u karijeri, ali izbijanje suza tokom povremenog emotivnog sastanka ili nakon dobijanja oštrih povratnih informacija nije toliko štetno za karijeru, kao što možda misliš. Oko 75 posto ljudi koji su anketirani u jednom istraživanju smatraju da je plakanje kod previše stresnih situacija normalno.

Ukoliko se osjećaš emotivno i ranjivo, pričaj o tome. Uvijek je bolje iskreno priznati i reći šta te muči, nego držati u sebi i boriti se sa sobom. Slobodno reci kada te nešto povrijedi, kada ti treba pauza ili kada imaš bilo kakvu drugu emotivnu dilemu na poslu. Šefovi i saradnici će to cijeniti, a ti ćeš se osjećati mnogo bolje i slobodnije. I ne zaboravi, ne trebaš se nikada izvinjavati zbog toga kako se osjećaš.

Ljudsko je imati emocije. Ali ono što te čini odličnom osobom na poslovno planu je odluka kako reagovati i komunicirati kada nastanu te emocionalne reakcije. Ako preuzmeš vlasništvo nad svojim osjećajima i reakcijama, to prenosi snagu i sigurnost koju će i drugi ljudi poštovati.

 

Izvor: forbes.com

Slični članci

Tri izvrsna YouTube fitnes trenera koja trebaš zapratiti

Ultra magazin

5 snažnih dokaza da ljubav prema sebi vodi do zdravijeg i sretnijeg života

Ultra magazin

Zašto su prvi jutarnji sati najbitniji?

Ultra magazin