Ultra Zanimljivo

Dovoljan dnevni unos vode ključ za zdravo starenje

Svi znamo da je voda dobra za nas. Pomaže održati kožu blistavom, daje energiju i pomaže u probavi. A budući da čini toliko dobrih stvari tvom tijelu, pomaže i u cjelokupnom procesu zdravog starenja.

Pexels

Ako održavaš aktivan životni stil, jedeš raznovrsnu hranu i unosiš puno vode, na dobrom si putu da postigneš optimalno zdravlje, bar u teoriji. Voda je u svim našim ćelijama i potrebna im je za efikasan rad. Od podmazivanja zglobova do pumpanja krvi u mišiće, voda nam treba za obavljanje gotovo svih tjelesnih funkcija.

Najnoviji podaci pokazuju da se između 2015. i 2018. godine količina vode koju su Amerikanci konzumirali smanjivala s godinama. Voda je činila 57% ukupne dnevne potrošnje pića za odrasle od 20 do 39 godina, 50% za odrasle od 40 do 59 godina i 47% kod osoba starijih od 60 godina. Zavisno od dnevnih aktivnosti i zdravstvenog stanja, potrebe za unosom vode mogu se smanjivati ​​s godinama. Ali takođe, ljudi starenjem gube osjećaj za žeđ.

Pexels

Uz to, dehidratacija je bitno, ali često zanemareno pitanje za starije osobe. Prirodno, njihovo tijelo zadržava manje vode od tijela mladih ljudi. A simptomi dehidratacije – suha usta, umor, vrtoglavica i grčevi u mišićima – često se mogu pripisati drugim problemima ili nuspojavama lijekova.

Zbog toga je bitno razviti dobru rutinu konzumacije vode u mladosti. Iako se žeđ ne osjeća na isti način, ukoliko razviješ naviku redovne konzumacije vode i počneš jesti hranu bogatu vodom, ovaj obrazac ponašanja će biti lakše održati i u starosti.

Jedna od stvari sa kojima možeš početi odmah sutra je popiti mlaku vodu sa limunom svako jutro, odmah nakon buđenja.

Topla voda sa limunom, ili samo topla voda, ako ti limun ili limeta ne odgovaraju, zdrav je način za započinjanje novog dana, koji rješava problem dehidratacije nastale tokom noći.

Unsplash

Pored toga, jednostavan a koristan trik je da pored sebe uvijek držiš flašu ili čašu vode. Na ovaj način ćeš nesvjesno početi unositi veću količinu vode u organizam. Pored sebe ćeš stalno imati podsjetnik da trebaš popiti još vode. Na ovaj način nećeš čekati da ožedniš da uzmeš čašu vode, već ćeš djelovati preventivno.

Uz to, gledaj da ti ishrana bude bogata namirnicama sa visokim udjelom vode, poput krastavaca, humusa ili lubenice.

Danas postoje mnoge mobilne aplikacije koje podsjećaju ljude da je vrijeme da popiju čašu vode, pa ako nemaš discplinu da redovno piješ vodu, probaj sa njima. Ovako ćeš uz sebe uvijek imati podsjetnik, a najbolje je da u aplikaciju uneseš dnevnu količinu koju želiš postići.

Slični članci

Snovi koje najčešće sanjamo i njihovo značenje

Ultra magazin

Znaš li šta psi poručuju pružanjem šape?

Ultra magazin

Šta nam donosi mladi mjesec u Djevici?

Ultra magazin