• Home
  • Ultra Ukusno
  • Dobre i loše masnoće: Evo šta trebaš jesti, a šta izbjegavati!
Ultra Ukusno

Dobre i loše masnoće: Evo šta trebaš jesti, a šta izbjegavati!

Nisu sve masnoće loše, postoje neke vitalne i zdrave masti, koje su nam potrebne za zdravo funkcionisanje našeg tijela. Međutim, treba izbjegavati loše masnoće, jer mogu izazvati kardiovaskularne bolesti, dijabetes, rak, gojaznost i druge zdravstvene poremećaje. Treba napomenuti da je zdrava masnoća, jednako potrebna našem tijelu, kao i drugi makronutrijenti poput proteina, bjelančevina i ugljikohidrata. Ali, kako prepoznati koja hrana, namirnice i prehrambeni proizvodi, spadaju u loše i dobre masnoće? Odgovore potraži u ovom tekstu. 

Foto: unsplash

Postoji nekoliko tjelesnih funkcija, koje se oslanjaju na obaveznu prisutnost masnoća u ishrani. Na primjer, nekim vitaminima je potrebna masnoća, da bi se što bolje apsorbovali u krvotoku i osigurali tijelu hranjive tvari. Ipak, treba masnoću uzimati u zdravom obliku i u pravim količinama.

Foto: unsplash

Dobre masnoće – mononezasićene i polinezasićene masnoće

Kad kažemo dobre masnoće, znači da treba uključivati ​​i nezasićene masti i polinezasićene masti. One su poznate i kao zdrave masnoće. Kada govorimo o mononezasićenim mastima, one su prisutne u raznovrsnoj hrani i uljima. Ova vrsta masnoća, može poboljšati razinu kolesterola u krvi i smanjiti rizik od kardiovaskularnih bolesti.

Foto: unsplash

Uobičajeni izvori hrane mononezasićenih masti su:

  • Orašasti plodovi, namazi i maslaci od orašastih plodova
  • Biljna ulja
  • Avokado

S druge strane, polinezasićene masnoće su poznate kao esencijalne masnoće, jer ih tijelo ne može napraviti, ali one nam trebaju i uzimamo ih putem hrane. Hrana i ulja na bazi biljaka su osnovni izvori ovih masnoća. Pokazalo se da je određena vrsta masti, nazvana omega-3 masne kiseline, vrlo korisna za zdravlje. Takođe, možeš pronaći polinezasićene masti u hrani, koja sadrži omega-6 masne kiseline.

Izvori omega 3 masnih kiselina su:

  • Losos
  • Sardine
  • Laneno sjeme
  • Orasi
Foto: unsplash

Izvori omega 6 masnih kiselina su:

  • Tofu sir od soje
  • Pečena soja i maslac od soje
  • Susam
  • Sjemenke suncokreta i bundeve
  • Biljna ulja kao što su kukuruzno ulje, susamovo ulje i suncokretovo ulje
Foto: unsplash

Loše masnoće – zasićene masti i trans masti

Zasićene masnoće i trans masti izbjegavaj koliko god možeš, jer mogu potencijalno štetiti tvom zdravlju i uzrokovati razne bolesti. Nažalost, mnogi prehrambeni proizvodi koje jedemo svakodnevno, sadrže ove masti poput maslaca od kravljeg mijeka, kajmaka, pavlake, margarina, slanih grickalice, nekih vrsta mesa i suhomesnatih proizvoda.

Izvori zasićenih masti i trans masti uključuju:

Kada govorimo o zasićenim mastima, one se nalaze u mesu i mliječnim proizvodima s velikim procentom masnoće. Prevelika i prečesta konzumacija ovih proizvoda, može povećati nivo lošeg LDL holesterola u krvi.

Foto: unsplash

Uobičajeni izvori zasićenih masti i trans masti u namirnicama:

  • Masni komadi govedine, svinjetine i jagnjetine
  • Pileće meso
  • Mliječni proizvodi sa visokim procentom masnoće, kao što su punomasno kravlje mlijeko, maslac, sir, sladoled, jogurt, kajmak, pavlaka.
  • Palmino ulje
  • Životinjska mast
Foto: unsplash

Trans masti mogu povisiti LDL, odnosno loš holesterol i mogu suzbiti HDL, odnosno dobar holesterol. Trans masti takođe, mogu povećati rizik od upala i infekcija u tijelu, što može uzrokovati pojavu raznih bolesti, kao što su kardiovaskularna oboljenja, dijabetes i moždani udar.

Foto: unsplash

Izvori trans masti:

  • Pržena hrana
  • Margarin
  • Slane grickalice
  • Peciva
  • Fast food
  • Slatkiši
  • Procesuriana hrana
Foto: unsplash

Izvor: pinkvilla.com

Slični članci

Osvježavajući smuti od lubenice

Ultra magazin

Ukusne rolnice sa cimetom za slastan početak dana

Ultra magazin

Brownie od tikvica koji će te oduševiti

Ultra magazin