Ultra Zanimljivo

Da li je tvrdnja da se dnevno treba pješačiti 10.000 koraka ipak mit?

Čini li se i tebi da se u posljednje vrijeme konstantno ističe, koliko smo koraka napravili tokom dana? Preko objava na društvenim mrežama, dijeljenja u privatnim porukama, izgleda kao da niko ne propušta priliku da pokaže ljudima oko sebe, svoju fizičku aktivnost ou toku dana. Ipak, ukoliko si poput nas, i ne zanima te fizička aktivnost svih pratilaca na društvenim mrežama, pored toga što ovakve objave možeš ignorisati, donosimo ti još jedan zanimljiv podatak. Naime, novo istraživanje je pokazalo da je mit, da se dnevno mora preći 10.000 koraka, ukoliko želiš da ostaneš u zdravoj formi. 

10.000 koraka dnevno
Unsplash

Prema dvije nove studije, u kojima je učestvovalo više od 20.000 Amerikanaca, tih dodatnih 2.500 koraka nakon što dostigneš svemoćnih 7.500 koraka, nisu korisni u istoj mjeri kao prvih 7.500 koraka. Naravno, i dalje je zdravo prošetati 10.000 koraka, ali kada ti ponestane snage, znaj da je dnevno sasvim dovoljno preći 7.500 koraka za zdrav i vitalan život.

Japanska naučnica Min Lee sa Harvarda, sprovela je istraživanje sa 17.000 žena između 62 i 101 godine, dok je drugo istraživanje bilo sa ženema iznad 40 godina, a rezultati istraživanja su naveli naučnicu da otkrije porijeklo mita od idealnih 10.000 koraka dnevno, s obzirom na to da je većina žena, koje su učestvovale u istraživanju, imalo problema kod prelaska posljednjih 2.500 koraka.

10.000 koraka dnevno
Unsplash

Zanimljivo je da je naučnica došla do podatka, da preporučeni dnevni broj koraka vjerovatno dolazi iz trgovačkog naziva “pedometra”, koji je 1965. godine prodala kompanija Yamasa Clock. Ime pedometra je bilo „Mainpokei“, što je značilo 10.000 metara.  Naime, japanski simbol za broj 10.000, izgleda kao čovjek koji hoda, zbog toga su izabrali ovaj pojam. Ime nije bilo zasnovano na naučnom istraživanju.

Rezultati njenog istraživanja se odnose, samo na žene iznad 62 godine, kao i drugo istraživanje koje je obuhvatilo žene starije od 40 godina, tako da nije sigurno, može li se primijeniti na mlađu populaciju.

U svakom slučaju, potrudi se da svaki dan prošetaš onoliko koraka koliko odgovara tebi i tvom organizmu, kao i trenutnom zdravstvenom stanju, bez zamaranja sa brojkama.

 

Izvor: graziadaily.co.uk

Slični članci

Ovo su čarobne prednosti biotina za tvoj organizam…

Ultra magazin

Toksična okruženja čine ljude nezadovoljnim, a posao neuspješnim!

Ultra magazin

Da li psi ipak vide u boji?

Ultra magazin