• Home
  • Ultra Ukusno
  • Chia sjemenke – evo šta kažu stručnjaci o ovom crnom magičnom zrnu
Ultra Ukusno

Chia sjemenke – evo šta kažu stručnjaci o ovom crnom magičnom zrnu

Ova sitna crna sjemenka postaje toliko popularna, pa se očekuje da će njena prodaja porasti na više od 88 miliona dolara do 2024. godine. To je porast od 5,8 posto u odnosu na 2018. godinu. Jenna Gorham, dijetetičarka i nutricionistkinja, kaže: „Dvije kašike chia sjemenki imaju oko 140 kalorija, gotovo 6 grama proteina, oko 8 grama masti (uključujući omega-3) i 11 grama vlakana. Uz to su pune vitamina, minerala i antioksidanasa. Koriste se u smutijima, kašama, voćnim salatama, jogurtu, mlijeku, desertima, toliko mnogo je načina da ih uvrstimo u svoju prehranu“.

Foto: Pexels

Pored nutritivnog sadržaja, chia sjemenke nude i brojne zdravstvene prednosti. Za početak, chia vlakna i zdrav sadržaj masti, mogu usporiti skokove šećera u krvi i pomoći u održavanju zdravog nivoa holesterola. Chia sjemenke smanjuju upale i iritacije, smanjuju rizik od kardiovaskularnih bolesti i dijabetesa.

Chia sjemenke pomažu u gubitku kilograma, jer one nabubre i ne mora ih se pojesti mnogo, a stvaraju osjećaj sitosti, te su idealne za probavu i rješavanje toksina iz organizma.

Foto: Pexels

Posebno su korisne za vegane. “Chia je sjajan sastojak za one koji jedu biljnu hranu, ne samo zbog sadržaja proteina, već i zbog toga što nudi 15% dnevne preporučene vrijednosti željeza i kalcijuma”.

Chia puding od sjemenki popularan je i zbog svoje konzistentnosti, sa bezbrojnim receptima za chia puding. Kada se pomiješaju s tečnošću, chia sjemenke je upiju i postaju punašne i mekane – savršeno za pravljenje pudinga i drugih zdravih poslastica.

Foto: Pexels

U nastavku pročitaj odličan recept za chia pudding:

Sastojci:

  • 2 šolje mlijeka ili biljnog mlijeka poput bademovog, sojinog, rižinog, lješnjakovog, kokosovog ili zobenog
  • Pola kašičice ekstrakta vanilije
  • 1 šolja svježih ili smrznutih borovnica
  • 2 kašičice meda ili javorovog sirupa ili agavinog sirupa ili drugog prirodnog zaslađivača
  • 6 kašika chia sjemenki
  • 2 kašike kokosovog brašna
Foto: MAREYA IBRAHIM

Priprema:

U blenderu izmiksaj vaniliju, borovnice i zaslađivač. Stavi chia sjemenki u teglice. Smjesu od borovnice i mlijeka, ravnomjerno rasporedi po vrhu svake teglice i dobro promiješaj ili promućkaj. Zatvori teglice i ostavi ih na hladnom preko noći, dok se masa ne zgusne. Pospi kokosom i ako želiš ukrasi voćem po želji.

 

Izvor: besthealthmag.ca

Slični članci

Bruschette sa sirom, maslacem i bijelim lukom!

Ultra magazin

Ukusna tiramisu torta od palačinki

Ultra magazin

Čokoladni puding bez šećera i brašna!

Ultra magazin