Ultra Inspirativno

Četiri dnevne prakse kojima jačaš emocionalnu otpornost

Svi imamo dane kada nam se ne ustaje iz kreveta, kao i one kada se budimo sa osmijehom na licu. U zavisnosti od životnih situacija, naše raspoloženje se mijenja – od najveće sreće do velike tuge. Život je proces i moramo upoznati sebe kako bismo što više uživali u njemu i smanjili sva nepotrebna nerviranja. Jedan od načina je vježbanje emocionalne otpornosti, o kojoj se malo priča, a ima ogroman uticaj na naše raspoloženje. Donosimo ti četiri načina na koja svakodnevno možeš vježbati svoju emocionalnu otpornost i poboljšati kvalitet života.

Pexels

Samoosjećanje

Za one koji se nisu prije sreli sa ovim pojmom, samoosjećanje bi moglo zvučati isto poput samopoštovanja. Međutim, postoji nekoliko ključnih razlika. Samopoštovanje je tvoj osjećaj vrijednosti (ili nedostatka istih), često zasnovan na vanjskim faktorima kao što su postignuća ili kako sebe vidiš pored drugih. Samoosjećanje, s druge strane, dolazi iznutra. Radi se o odupiranju nagonu da sami donosimo sud i tretiramo se istom dobrotom koju pokazujemo prema drugima. Ali postoje ograničenja.

Samoosjećanje nije isto što progledati sebi kroz prste svaki put kada nešto pogriješiš. Dr Kristen Neff, vodeća istraživačica na ovu temu, kaže da nas poziva da „svjesno prihvatimo da je trenutak bolan, i da prihvatimo sa ljubaznošću i pažnjom, podsjetivši se da je nesavršenost dio zajedničkog ljudskog iskustva.“ Umjesto da se naljutiš na sebe kada su teška vremena, zapitaj se šta možeš naučiti iz toga i vjeruj da će to proći, jer uvijek sve prođe.

Unspash

Zahvalnost

Ne moraš biti psiholog da instinktivno znaš da osjećaj zahvalnosti za sve dobre stvari u tvom životu pomaže da se bolje nosiš sa onim lošim. Kao i kod svake redovne prakse, ključno za redovno vježbanje zahvalnosti je odabir metode koja će se prirodno integrisati sa ostatkom tvog života. Tako na primjer, tokom porodične večere, svi članovi mogu podijeliti sa ostalima na kojoj su sitnici zahvalni taj dan.

Još jedan dobar način vježbanja zahvalnosti je trenutak kada tek ustaješ iz kreveta, da dan započneš pozitivnim mislima – šta je to zbog čega osjećaš zahvalnost u prethodnom danu. Istraživanja koja su uključivala ljude sa poremećajima spavanja, otkrila su da pisanjem dnevnika zahvanosti pred odlazak na spavanje, ljudi poboljšavaju svoju kvalitetu spavanja – pozitivne misli ostaju sa njima dok tonu u san.

Unsplash

Nada

Nada sama po sebi nije „praksa“. Ona predstavlja stanje duha i donosi otpornost koja ljudima pomaže da ostanu optimistični u pogledu poteškoća. Nije iznenađujuće što su studije otkrile da nada nadmašuje svakodnevne stresove. Drugim riječima, čini nam se da imamo mogućnost pretvoriti taj stresni događaj u nešto pozitivnije ili pronaći načine kako ga u budućnosti potpuno izbjeći.

Gajenje nade u sebi nije tako jednostavno kao vođenje dnevnika zahvalnosti. Ali, kad god u nečemu nađeš radost, to budi nadu. Znaš li da sreća i radost zavise isključivo o tebi? Vjerovanje u nešto veće od sebe, bijeg u prirodu, omiljeni hobi ili druženje sa ljudima koje voliš. Sve su to „male“ sreće uz koje ide nada. I ne zaboravi da slaviš svaku pobjedu, ma koliko bila mala, jer je to ono što će te gurati naprijed i kada dođu teška vremena.

Pexels

Dnevnik

Sigurno znaš osjećaj olakšanja nakon što prijatelju ispričaš svoje probleme i nedoumice. Ali, znaš li da slično olakšanje možeš osjetiti i kada ne otkriješ svoje najveće tajne drugoj osobi? Dokazano je da reflektivno bilježenje poboljšava emocionalnu izdržljivost i otpornost. Zato, kad god osjetiš potrebu da moraš „izbaciti“ iz sebe sve negativne misli, stvari koje te muče, dileme, probleme – uzmi olovku i zapiši ih u dnevnik. Ili, ako više voliš digitalne medije, vodi dnevnik na računaru ili tabletu. Poenta je u tome da preneseš na papir ono što ti se vrti u glavi.

Ne moraš svaki dan pisati i zbog toga osjećati obavezu. Već, kada osjetiš potrebu i želju, zapiši misli koje su ti okupirale um tih dana. Ipak, potrudi se da zapišeš sve bitnije stvari u svom životu, bile one pozitivne ili negativne, te osjećajna koja su probudila kod tebe. Poslije nekog vremena, kada pogledaš dnevnik, moći ćeš zaključiti kako različite situacije utiču na tebe i koji je najbolji način da se nosiš sa njima u budućnosti.

Unsplash

Slični članci

Zašto hodanje? Zato što vježbanje ne mora da bude komplikovano!

Ultra magazin

Znaš li šta je esencijalno za sve preduzetnike?

Ultra magazin

7 savjeta za stvaranje dublje veze sa partnerom/partnerkom

Ultra magazin