• Home
  • Ultra Popularno
  • Brankica Janković ekskluzivno za Ultru: “Potpisali smo ugovor za humorističku seriju Advokado”
Ultra Popularno

Brankica Janković ekskluzivno za Ultru: “Potpisali smo ugovor za humorističku seriju Advokado”

Serijski projekti “Telekoma Srbije”  i „Bosonoga produkcije“ pod nazivom „Kosti“ i „Hotel Balkan“,  dolaze na male ekrane ove jeseni. U ponedjeljak 21. septembra počinje emitovanje serije „Hotel Balkan“ na prvom programu Radio-televizije Srbije, dok će 21. novembra svoju premijeru na istom kanalu imati serija „Kosti“. U susret premijerama dva velika projekta, razgovarali smo sa producentkinjom ove dvije nove serije i direktoricom agencije Aquarius Brankicom Janković.

Pored aktuelnih pitanja vezanih za dva serijala u kojima će gledaoci uživati ove jeseni, ekskluzivna vijest je rad na humorističkoj seriji „Advokado“ u režiji Nikole Pejakovića.

„Hotel Balkan“ i „Kosti“ su odvojeni projekti koji imaju zajedničko to što kreativna i profesionalna ekipa radi na njima. I u normalnim okolnostima je veliki izazov upustiti se u ovako velike i ozbiljne projekte, a koliko je to sve otežala trenutna pandemija?

Brankica Janković: „Mi smo se u produkciju serije „Hotel Balkan“ upustili mnogo prije pandemije virusa korona, tako da je i nama, kao i svima koji se bave bilo kojim poslom, ova situacija došla kao veliko iznenađenje. Pokušali smo da se organizujemo na najbolji mogući način, ali sama činjenica da nam određeni broj glumaca dolazi sa strane i zbog nemogućnosti prelaska granice u tom periodu, morali smo potpuno da zaustavimo snimanje. Imali smo veliko razumijevanje partnera iz Srbije, tako da su svi rokovi pomjereni srazmjerno pauzi koju smo napravili.

Sada smo već izašli iz projekta budući da je snimanje prve sezone serije završeno, a da prikazivanje počinje premijerno 21. septembra na Radio-televiziji Srbije. Riječ je o velikom i ozbiljnom projektu, naročito zbog obima posla i činjenice da smo među rijetkima koji  su se upustili u produkciju serije koja ima 60 epizoda, koja se realizuje na potpuno drugačiji način od naših dosadašnjih projekata, serija „Meso“ i „Kosti“, i u tom smislu je bio veliki izazov. Ali, kada ljudi imaju želju da nešto savladaju, nađe se način kako da se dođe do dobrih rješenja na zadovoljstvo svih, a nadamo se i gledalaca.“

Foto Hotel Balkan Facebook

Mogu li „Bosonoga produkcija“ i agencija „Aquarius“ biti stvaraoci jakog filmskog centra regiona, koji će biti podstrek da se stanje u Bosni i Hercegovini promijeni po ovom pitanju?

Brankica Janković: „Kada govorimo o Bosni i Hercegovini, ona već ima jak filmski centar. To je Sarajevo sa svojim velikim projektom „Sarajevo film festival“. Da li mi možemo biti još jedna važna filmska tačka u BiH – možemo, a mislim da već postajemo. Broj projekata koji izlazi iz „Bosonoge produkcije“ je respektabilan i za druge regione, a ne samo za Bosnu i Hecegovinu. Sama ideja pokretanja ove filmske priče u Banjaluci je veliki korak naprijed za filmsku industriju, a da li će to da se razvija brže, dinamičnije i na korist većeg broja filmskih radnika – to prije svega zavisi od nadležnih institucija, jer su one mjesto broj jedan i treba da budu, kao i u regionu, okosnica razvoja ovakvih industrija, a nikako privatnici.“

Foto Meso i Kosti Facebook

Kakvi komentari stižu od kolega iz država regiona, koje ipak imaju više iskustva i godina iza sebe u stvaranju filmskog sadržaja?

Brankica Janković: „Od kolega iz regiona imamo veliku podršku, stiže veoma mnogo pohvala za način našeg rada. Izuzetno se hvali naš profesionalizam i u trenucima stvaranja projekata, a velike su pohvale i za kvalitet finalnog proizvoda. Mišljenja i ocjene koje dolaze od kritike su dosta visoki i ulijevaju nam još veće samopouzdanje, te se nadamo da ćemo i u budućnosti napraviti lijepe i zanimljive stvari kojima ćemo se ponositi.“

Koliko je bitno da javni servis, kao recimo u Hrvatskoj i Srbiji, pruži svoju podršku ovakvim projektima?

Brankica Janković: „Od izuzetne je važnosti. U Srbiji konkretno postoji nekoliko velikih pokretača i finansijera produkcijskih projekata – Radio-televizija Srbije koja to već godinama radi, kao i Filmski centar Srbije, a u skorije vrijeme se uključio i Telekom Srbije kao veliki producent. Nažalost, ti novci za ozbiljne produkcijske projekte na javnim emiterima u Bosni i Hercegovini ne postoje već godinama, a zašto je to tako – ne znam odgovor”.

U seriji „Hotel Balkan“ je oko 90% glumaca iz Banjaluke, znači da je moguće sa većinski domaćim kadrom napraviti kvalitetan i ozbiljan projekat. Čini li Vam se da se većina još boji to probati?

Brankica Janković: „Za sve poduhvate je potrebna hrabrost. I sami smo, krenuvši u produkciju „Mesa“, počeli sa ekipom ljudi od kojih je 80% tada dobilo prvo produkcijsko iskustvo. Među njima je bilo čak i mnogo studenata završnih godina. Međutim, bez hrabrosti nema ni pomaka, tako da mislimo da je moguće. Kada kažemo „domaćim kadrom“, pretpostavljam da je uvijek riječ o predrasudi, zato što ako nešto potiče iz manjih sredina naravno da negdje uvijek „visi“ ta činjenica da u većim sredinama imate veći izbor kadrova, više projekata se radilo, ljudi imaju više iskustva. Ali, mi smo bili u velikoj prednosti sa entuzijazmom, voljom i energijom ekipe koja je radila i živjela za svaki dan snimanja. Sve ima svoju crnu i bijelu stranu, mi smo imali dosta tih „bijelih“ i potvrdili da nije tako nemoguće. U svakom smislu treba učiniti sve što je moguće da se pokrenu domaći resursi – ljudski i infrastrukturni, i onda stvari u budućnosti mogu da izgledaju mnogo bolje, kvalitetnije i na korist svih.“

Foto Meso i Kosti Facebook

Mnogi domaći glumci, a posebno mladi, su imali priliku raditi uglavnom u pozorištima. Sa ovim projektom, napokon se stvorila šansa da se okušaju ispred kamere. Koliko je težak taj proces transformacije i prilagođavanja drugim uslovima rada? Kako su se glumci snašli i da li su im se počele stvarati nove prilike u okruženju?

Brankica Janković: „Svakako da nije isti pristup radu na pozorišnoj predstavi i u nekom filmskom ostvarenju. Naši glumci su sjajni i mnogi od njih su odmah poslije prvih projekata dobili značajnije i zapaženije uloge u nekim drugim produkcijama u regionu. Kako vrijeme odmiče i kako oni dobijaju prilike da se predstave na najbolji način, mogućnosti se otvaraju i to je jedna od činjenica koja nas jako veseli i raduje. Mislimo da smo dali značajan doprinos njihovim karijerama i napretku.“

Mogu li serije iz Bosne i Hercegovine postati prepoznatljiv proizvod u regionu, ukoliko se nastavi sa snimanjem kvalitetnih serija poput „Meso“ i koliko smo trenutno daleko od toga?

Brankica Janković: „Naše serije su već prepoznatljive u regionu – „Meso“ je odlično prihvaćeno, a „Kosti“ su imale sjajne ocjene kritike na Sarajevo film festivalu. Prve dvije epizode su pogledali mnogi ljudi iz struke, ali i publika koja je to željela, i to je rezultiralo izlaskom serije „Kosti“ na češki takmičarski festival „Serial Killer“ u Brnu. Izuzetno su nam velika očekivanja kada je serija „Kosti“ u pitanju, a nadamo se da će i naš „Hotel Balkan“ postati jedna od omiljenih serija kod publike Radio-televizije Srbije.“

Koliko je teško biti producent u Bosni i Hercegovini i šta sve podrazumijeva?

Brankica Janković: „Biti producent u Bosni i Hercegovini je nemoguće. Ne postoji mjesto na koje možete da odete i tražite novac, jer ne postoje budžeti, niti pozicije za to. S druge strane, ljudski resursi su vrlo limitirani i, ako želite da se bavite produkcijom na ozbiljan način, morate mnogo ulagati u edukaciju ljudi i stvarati prilike za učenje. Tako da je to težak put, ali smo mi živi dokaz da nije nemoguće.“

Koji su najveći izazovi sa kojima ste se susreli, kao producentkinja, tokom snimanja serijala?

Brankica Janković: „Ja sam neko ko je već veoma dugo u advertising industriji i produkcija kao posao mi je bila potpuna novost. Jedan od najvećih izazova s kojima sam se susrela je bila činjenica da sam morala toliko da učim, da danonoćno gledam serije, pratim druge projekte, da pravim liste profila filmskih radnika i da se upoznajem s njihovim radom, te da se na kraju izborim da mnogi od njih dođu na naše setove kako bismo učili. Naravno, izazov broj jedan je činjenica da morate otići u drugu državu, da se predstavite u jako velikoj konkurenciji, da zadobijete njihovu pažnju da bi vas uopšte razmotrili i tek onda da pričate o novcu i finansiranju vaših projekata. Možda je „Meso“ bilo najteža priča, jer smo bili nepoznati i trajalo je veoma dugo, mnogo sastanaka je bilo da bismo „Meso“ prodali emiterima u Sloveniji, Srbiji, Makedoniji, Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini. Već nakon te serije je veći dio industrije čuo za nas.“

Kako birate u šta vrijedi uložiti? Koliko je težak proces selekcije?

Brankica Janković: „Moj prvi princip izbora je da treba ulagati u život, a samo se nameće da su to mladi ljudi. Ako neka mlada ekipa sa entuzijazmom dođe do mene i predloži mi neke projekte, a ja procijenim da čvrsto stoje iza svojih ideja, onda se i potrudim da dam puni doprinos kako da dođemo od ideje do realizacije. Na isti način je do mene došao Saša Hajduković sa svojom ekipom i tako smo ušli u priču oko „Mesa“. Slično smo pokretali i “Demofest”, a ovih dana počinje s emitovanjem i “KUVO TV” – prva gejming televizija. Naš je plan da u budućnosti, kao jedna od većih agencija u Bosni i Hercegovini i regionu, damo doprinos pokretanju projekata gdje će razni profili mladih stručnjaka naći svoje mjesto pod suncem, razvijati karijere i stvarati neka nova, lijepa djela kojima ćemo se ponositi.“

Kakvi su planovi za budućnost i možete li nam možda otkriti na čemu još trenutno radite?

Brankica Janković: „Ekskluzivno – ovih dana smo potpisali ugovor za seriju „Advokado“. Riječ je o jednoj humorističkoj seriji koju će režirati Nikola Kolja Pejaković, a za koju je pisao i scenario. Režija je novost, ali i radost za Nikolu koji već duže vrijeme ima plan da režira neku od mnogobrojnih serija koje je napisao. Ona će imati 20 epizoda i gledaćemo je na jesen 2021. godine na Radio-televiziji Srbije.“

Gdje vidite „Bosonoga produkciju“ kroz pet godina? U kojem smjeru biste voljeli da se nastavi razvijati?

Brankica Janković: „Bosonoga produkcija“ je imala plan da godišnje uradi jedan format od 10 epizoda, i to smo uspjeli. Onda smo imali plan da paralelno krenemo sa dvije serije, pa smo započeli projekte „Kosti“ i „Hotel Balkan“. Za naredne dvije godine nam je plan da pokrenemo još jedan tim, tako da imamo tri produkcijska tima i da možemo ići dalje sa tri serije u isto vrijeme. I naravno, da proširimo svoje infrastrukturne kapacitete, pa se nadamo da će osvanuti još jedan jednako lijep studijski prostor kao što je ovaj postojeći.“

Slični članci

Taylor Swift izvela uživo pjesmu Betty na dodjeli nagrada ACM 2020

Ultra magazin

Bez kojih pet stvari Senidah ne može da zamisli dan?

Ultra magazin

Madonna snima film o svom životu

Ultra magazin