Ultra Kreativno

9 stvari koje sam naučila radeći u kreativnoj industriji!

Holly Kielty, direktorica kreativne strategije na Design Bridge-u, podijelila je svoja iskustva i zapažanja sa javnosti i na taj način pomogla mnogima. Šta je sve naučila o sebi i drugima i kojih je to 9 stvari na koje trebaš obratiti pažnju, ukoliko želiš pronaći mir, balans, kreativnost, uspjeh i sreću, a radiš u kreativnoj industriji, sa naglaskom da je tvoje mentalno zdravlje i unutrašnje zadovoljstvo, ipak mnogo važnije od uspjeha.
Foto: unsplash
Tvoje misli te ne definišu

Kada si kreativni profesionalac/profesionalka, nauči da je tvoj mozak samo mišić. On radi stalno i naporno. Mozak proizvodi ideje i muči se, ponekad u čudnim sitnim noćnim satima. Ali misli koje on proizvodi, ne definišu tebe. Sigurno često razmišljaš da mnoge stvari koje radiš na poslu, su zapravo gluposti i loše ideje, te da ne valjaš i ne vrijediš, što je samo misao, a ne činjenica. Što više stavljam ideje na praznu stranicu papira, da bi drugi mogli suditi o tome, shvatam da je ono što mozak proizvodi zapravo odvojeno od mene, od onoga što ja jesam kao osoba. Kao odvojeni komad papira. Tako da sljedeći put kada se mučiš s negativnim mislima, zapamti, to su samo misli, a ne tvoja realnost.

Foto: unsplash
Pokazivati uvijek samo ljubaznost prema svima i nije baš dobra ideja

Posao kreativca je da stvori prijatne i fine stvari. Stvari zbog kojih se ljudi smiju, sretni su i kupuju proizvode. Nagađanje o tome šta bi klijent ili publika, možda željeli od tvojih ideja je svakako dio posla. Ali, mišljenje mnogo ljudi u svim aspektima života, iscrpljujuće je i troši tvoje dragocjeno vrijeme. Zato se suoči sa svojim strahovima. Vjeruj isključivo svojim instinktima. Ne govori ljudima da su njihove ideje “vrijedne istraživanja” kada znaš da nisu, zato što misliš da je to ono što oni žele da čuju, te ćeš tako da im udovoljiš i da budeš ljubazna osoba prema njima.

Iako imaš samo najbolju namjeru, nisi u tom slučaju iskrena i poštena osoba. Oni će trošiti tvoje vrijeme i energiju i kada im ta ideja ne uspije, oni će prvo dovesti u pitanje tvoje mišljenje i podršku koju si pružio/pružila na početku. Ostani vjeran/vjerna isključivo sebi. Možeš biti ljubazna osoba, ali nemoj pristajati na kompromis o tome ko si, nemoj razvodnjavati svoju stručnost, samo da ugodiš drugima. Ići ćeš kući kao iscprljena i zbunjena osoba, baš kao i ljudi kojima pokazuješ ljubaznost, ugađaš im i pristaješ uvijek na kompromis. Dakle, iskrenost neka ti bude na prvom mjestu.

Foto: unsplash
Magija je stvaranju

Svi želimo da stvorimo krajnji rezultat, koji izaziva strahopoštovanje. Želimo onaj WOW efekat. Ali, zapamti prirodu procesa, koji potvrđuje život. Razmišljanje, zapisivanje, ilustrovanje, prodaja. To je igra – i vrijedi uživati u njoj dok stvaraš. Može biti čudno meditativno razmišljati o kreativnim naslovima i idejama, čitav dan. Takvo razmišljanje te stavlja u trenutak. Dakle, ne zaboravi da uživaš u svim malim trenucima “stvaranja magije”, a ne samo u finalnom rezultatu. To su oni trenuci u kojima zaista napredujemo. Uživaj u tim trenucima stvaranja, igre i magije.

Foto: unsplash
Traženje pomoći je uvijek dobra ideja

Svi smo razmišljali o tome: “Jednostavno ne mogu”. Nema racionalnog objašnjenja, ali naši umovi ponekad ne mogu igrati sami. U tim trenucima, priznaj da nekom kreativnom projektu ne može pomoći samo jedan čovjek, jer čovek nije ostrvo. Mi se oslanjamo na međusobnu empatiju i ohrabrenje. Dakle, kada ti se stvari čine nepodnošljive, uradi ono što bi se radilo u svakom kreativnom projektu, angažuj i druge ljude na projektu, ne moraš sve samostalno da izneseš. Razgovaraj s nekim kome vjeruješ ili s nekim ko ima alate na raspolaganju, da ti pomogne u realizaciji projekta.

Foto: unsplash
Neuspjeh je zapravo vrsta uspjeha

Kreativna industrija te prisiljava da se otarasiš neuspjeha i da konstantno pokušavaš ponovo, i to je odličan smisao. Zato što udarci u poslu neće nikad prestati da dolaze. Mnogo puta ćeš pasti, međutim ishod neuspjeha, može biti pozitivan. Loši intervjui za posao, možda te baš dovedu do pravog posla, koji zapravo želiš. Svaki neuspjeh je prilika da se nešto nauči, bilo da se radi o tvom radu, o odnosima, ili o tebi kao osobi. Da li prezentacija nije dobro prošla? Možda ćeš se željeti usavršiti dalje nekim treningom ili kursom za bolje vještine. Doživi neuspjeh, nema veze, ideš dalje. To je mnogo uspešniji način da nešto novo naučimo, nego da svaki put uspijemo i ne učimo i ne razvijamo se dalje.

Foto: unsplash
Pretvori svoja osjećanja u akciju

Prije izlaganja ideja klijentu, ponekad ti se čini kao da hoćeš da vrištiš, a 5 minuta kasnije pred klijentom, smiješeći se, prezentuješ, daješ sve od sebe. Traži se od tebe da u momentu promijeniš svoje ponašanje, emocije i razmišljanje. Jednostavnim osmijehom, podižući glavu, mijenjajući stav i ton glasa, uspijevaš se izvući iz mraka i loših misli. Ponekad je preoblikovanje tvog raspoloženja, nevjerovatno moćno. Iskoristi tu negativnu energiju u pozitivnu akciju.

Foto: unsplash
Anksioznost i uzbuđenje su ponekad iste stvari

Poznavanje sopstvenih emocija i kako reagovati na njih je neprocjenjivo. Anksioznost i uzbuđenje, izazivaju zapravo iste neurološke odgovore. Jedan se smatra pozitivnim, a drugi negativnim. Dakle, kažeš da se osjećaš anksiozno na početku nekog kreativnog projekta i pokušaj da kažeš sebi, da je to zapravo  uzbuđenje zbog svega onoga što te čeka na tom projektu. Znojni dlanovi, povećani broj otkucaja srca i nemir posmatraj kao uzbuđenje, a ne prijetnju i strah. Reprogramiranje misli, može samo da učini da se osjećaš mnogo optimističnije i da ti pomogne da iskoristiš baš te emocije, koje su ti potrebne za posao.

Foto: unsplash
Pokaži ranjivost i dozvoli drugima da učine isto

Hrabrost i briljantnost, nekada ne idu ruku pod ruku. Neki od najboljih kreativaca su često u strahu, anksioznosti i nepovjerljivi prema drugima. To ih čini ljudima, čini ih sposobnijim da razumiju ponašanje ljudi, čini ih otvorenijim za različite načine razmišljanja. Radiš u kreativnoj industriji baš zato što nisi htio/htjela da budeš robot i mašina. Zato se ne ponašaj kao robot, bez osjećanja. Priznaj da li ti se desilo da imaš dan kada se ideje nisu odvijale dobro, uprkos tvojim najboljim naporima.

Stvarajući kulturu empatije, kreativna industrija će napredovati, samo zato što se vrti oko osnovnih želja, emocija, potreba i strahova ljudi. Empatija je veoma važna i za komercijalni uspjeh. Što više možemo razumjeti jedni druge, to ćemo bolje raditi kao kreativci u kreativnoj industriji. Malo po malo, mogli bismo ovaj svijet učiniti boljim mjestom za svaku osobu, u svakoj industriji.

Foto: unsplash
Tvoj mozak je tvoj najbolji alat, zato pazi na njega

Ulažemo mnogo u alate, koji su nam potrebni za naše poslove. Računari, treninzi, seminari, kursevi. Ali, jedna stvar koja zaista zaslužuje našu investiciju, je zapravo naš um. Toliko zanemarujemo naše umove. Stavljamo ih pod pritisak, neprestano ih koristimo i držimo ih budnima cijele noći. Naš um treba dobre stvari, kako bi mogao funkcionisati dobro. Pravu količinu sna, zdrave hrane, fizičke aktivnosti, psihoterapije ili nekog drugog tretmana, koji će ti pomoći da sebi olakšaš. Ne zaboravi i na trenutke da se isključiš u miru. Takođe, tu je i specifična ishrana i lijekovi, ukoliko je to potrebno. Kada vremena postanu teška, porazgovaraj sa svojim mozgom. Procijeni njegovo zdravlje i daj mu pažnju, koju zaslužuje. Mozak će ti vratiti višestruko, pazi na njega!

Foto: unsplash
Zaključak

Anksioznost, stres, depresija, usamljenost i izolacija – svi smo u opasnosti da patimo od ovih zajedničkih nevolja koje nas danas muče. Samo je trebalo neko vrijeme da se otvorimo i iskreno razgovaramo o tome.

Ali što više pričamo o tome, to više izbacujemo bilo koje tabue o mentalnom zdravlju i bolje smo svi, zar ne?

 

Izvor: creativeboom.com

Slični članci

Ova biorazgradiva vrećica je pravo rješenje za očuvanje planete!

Ultra magazin

Proglašeni najbolji projekti i agencije Adriatic regije

Ultra magazin

Kako postati profesionalni freelancer?

Ultra magazin