Ultra Inspirativno

7 koraka do mirnog i bezbrižnog sna

Spavaća soba je prostorija u kojoj započinjemo i završavamo svaki dan, stoga je neophodno stvoriti ambijent u kojem ćeš se osjećati udobno i u koji ćeš se voljeti vraćati. Na atmosferu i energiju, koja će vladati u sobi utiče mnogo aspekata – od izbora svjetla, namještaja, biljaka, dekoracije i tkanina. Ipak, ono što određuje spavaću dobu i daje joj glavni smisao jeste krevet.

Činjenica je da u krevetu u prosjeku provedemo trećinu života, te je jasno da izbor pravog kreveta, kao i madraca, predstavlja bitnu odluku. Kako smo spavali utiče na sve naše aktivnosti narednog dana, zato je veoma bitno uraditi sve što je u našoj moći, da bismo obezbijedili kvalitetan san, neophodan za funkcionisanje i zdravlje.

Donosimo ti smjernice, čijom primjenom možeš svjesno uticati na kvalitet sna i spavanja, što će dugoročno pozitivno uticati na sve aspekte tvog života.

Dnevnik spavanja

JYSK

Vođenje dnevnika, ne samo spavanja, može učiniti velike promjene na bolje u organizaciji životne rutine. Zapisivanje korisnih informacija, poslije nekog vremena, omogućuje da stekneš uvid u mjesečne navike, obrazac koji se ponavlja i izvedeš zaključak u čemu griješiš i šta možeš poboljšati. Za dnevnik spavanja će ti trebati maksimalno pet minuta nakon buđenja, a on treba sadržavati vrijeme odlaska u krevet, vrijeme buđenja, ličnu percepciju kvalitete sna, da li je bilo buđenja tokom noći, raspoloženje pred spavanje i konzumiranu hranu prije odlaska u krevet. Poslije nekog vremena, na osnovu dnevnika ćeš možda prepoznati da ti određena hrana ili napitak utiču na spavanje, a koristan je i stručnom licu, ukoliko zatražiš pomoć doktora zbog poremećaja spavanja.

Opuštajuća rutina prije odlaska u krevet

JYSK

Šta je ono što te smiruje i opušta, čak i kada dođu najstresniji dani u godini? Da li je to topla kupka, šolja omiljenog čaja, zanimljiva knjiga ili nešto sasvim drugo? Šta god da je u pitanju, ponavljanje opuštajućih aktivnosti prije odlaska u krevet, pomaže da lakše toneš u san i da kvalitetnije spavaš. Mali znaci pažnje, kojima svom organizmu poručuješ da brineš o njemu i da se trudiš uticati na kvalitet sna, mozak će vremenom prepoznati kao obrazac ponašanja, koji će dugoročno pozitivno uticati na san. Upali laganu muziku, mirisne svijeće i potrudi se potpuno uživati u datom trenutku.

Pravilan ritam spavanja

JYSK

To ne podrazumijeva da moraš leći tačno u minut kao i prethodne večeri, već trud da u približno isto vrijeme ideš u krevet. Nekad će to biti 15 minuta prije ili pola sata poslije, ali zdrav ritam spavanja utiče na kvalitet sna, više nego što većina ljudi misli. Uz mnogobrojne obaveze, posao i stres, navikavanje organizma na jedno vrijeme odlaska u krevet pomaže mozgu da se opusti i na vrijeme počne pripremu za spavanje. Ista stvar je sa ustajanjem. Čak i vikendom, kada ne moramo ustajati rano na posao, potrudi se da ustaneš u približno isto vrijeme kao i radnim danima, kako se pravilan ritam spavanja ne bi poremetio.

Digitalna pauza pred odlazak na spavanje

JYSK

Spavaća soba i krevet su mjesto za opuštanje i relaksaciju. Zbog toga se ne preporučuje da se u njoj gleda televizija ili surfuje na telefonu. Kažu da je za stvaranje nove navike potreban 21 dan, stoga pokušaj naviknuti svoj organizam i mozak da onog trenutka kada pređeš prag spavaće sobe, počinje apsolutno opuštanje. Bez digitalnog svijeta, napetih filmova i vijesti sa telefona. Vrijeme za potpunu relaksaciju uz dobru knjigu.

Fizička aktivnost

JYSK

Za mentalni umor tokom dana se pobrinu mnogobrojne obaveze i poslovni zadaci, ali često noć dočekamo bez ikakve fizičke aktivnosti tog dana. Redovan trening ne poboljšava samo fizički izgled i kondiciju, već utiče i na kvalitet sna. Idealna bi bila fizička aktivnost na svježem vazduhu tokom dana, a naporne treninge ipak izbjegavaj pred odlazak u krevet, jer će se se u tom slučaju tijelo razbuditi. Sa druge strane, meditaciju i jogu mnogi stručnjaci preporučuju prije spavanja za lijep i miran san.

Prozrači prostoriju i ugasi grijanje

JYSK

Sigurno znaš da se ne preporučuje spavati u pretoploj prostoriji, tako da prije spavanja uvijek prozrači spavaću sobu. Temperatura u spavaćoj sobi bi trebala biti nešto niža od one u ostatku kuće, a idealna se navodi između 16-18 stepeni. Sve ispod ili iznad će razbuditi pospanog čovjeka. Ako ti se preporučena temperatura čini preniskom, isprobaj jednu noć prespavati na istoj pod toplim jorganom. Sigurni smo da ćeš se ugodno iznenaditi.

Kvalitetan madrac

JYSK

Svi navedeni savjeti utiču na kvalitet sna, ali najveći uticaj neminovno ima krevet, odnosno madrac na kojem spavaš. Podloga za spavanje odradiće pola posla u cijeloj priči, zato treba dobro razmisliti i raspitati se koja najbolje odgovara svakom pojedincu. U zavisnosti od položaja u kojem spavaš, toga da li preferiraš mekšu ili tvrđu podlogu, u JYSK poslovnicama postoje stručnjaci za kulturu spavanja koji će ti rado dati savjet. Posebno je zanimljiva činjenica da je često potrebno i nekoliko sedmica da se tvoje tijelo navikne na novi madrac. U JYSK-u imaš mogućnost isprobati bilo koji GOLD madrac tijekom 100 noći – a ako nisi 100% zadovoljan/zadovoljna njime, imaš ga pravo zamijeniti.

Pored navedenih savjeta, preporučujemo da uradiš test indeksa spavanja, na osnovu kojeg ćeš moći procijeniti kvalitet sna, te ga uz naše smjernice poboljšati.

 

Slični članci

Avon donirao 20.000 KM za borbu protiv nasilja nad ženama

Ultra magazin

“Heroji među nama” postoje i vrijeme je da se čuje i njihov glas

Ultra magazin

Vrijeme je da shvatiš: OK je ne osjećati se OK

Ultra magazin