Ultra Inspirativno

5 super trikova da postaneš srećnija osoba

Stručnjaci za mentalno zdravlje, smislili su 5 jednostavnih trikova za postizanje većeg nivoa sreće. Uvijek je važno praktikovati brigu o sebi, ali to posebno treba sada za vrijeme globalne pandemije, što može itekako uticati na naše mentalno zdravlje, jer smo svakako opterećeni ekonomskom krizom, ličnim i profesionalnim odnosima, poslom. Predstavljamo ti 5 super trikova, kako da postaneš srećnija osoba.

Foto: Pexels

Vježbanje – fizička aktivnost

Kad se osjećaš napeto, neraspoloženo, pod stresom, anksiozno, stručnjaci kažu da bilo koji oblik kretanja može izuzetno pomoći u dobrom raspoloženju. “Dokazano je da fizička aktivnost podiže nivo serotonina i ne moraš trčati maraton, da bi se to ostvarilo. Koristi stepenice umjesto lifta, prošetaj”, kaže dr Stephanie Insko, psihologinja iz „Brentwood Counseling Associates“. Saba Harouni Lurie, terapeutkinja i osnivačica „Take Root“ terapije, takođe predlaže ples kao opciju za podizanje nivoa sreće i dobrog raspoloženja. Pritom, ne misli se na bavljenje profesionalnim plesom, nego da pustiš sebi omiljenu muzikui i plešeš kod kuće.

Foto: Pexels

Sunce

“Izlaganje suncu 10 do 15 minuta dnevno još je jedan dobar način, da se hormon sreće aktivira u tijelu”, kaže dr. Stephanie Insko, koja sugeriše i konzumaciju vitamina D za jačanje imuniteta i za unapređenje mentalnog zdravlja.

Foto: Pexels

Zahvalnost

Praktikovanje zahvalnosti, dokazano aktivira u mozgu nagradni sistem, oslobađanja serotonina. Odvoji svako jutro ili veče, nekoliko minuta da napišeš na papir ili izgovoriš u sebi nekoliko stvari na kojima si zahvalan/zahvalna u svom životu.

Foto: Pexels

Sjećanja na sretne situacije i trenutke

Kada se prisjećamo nekih situacija koje su nas činile sretnim, takođe mozak luči hormon sreće. Češće se prisjeti neke duhovite situacije, putovanja, druženja sa prijateljima, koncert koji ti se svidio, ljubavni sastanak, romantična situacija i slično. Pregledaj stare fotografije, poslušaj omiljenu pjesmu iz prošlosti, kako bi se postigao bolji efekat sjećanja.

Foto: Pexels

Zagrli sebe

Stručnjaci kažu, da ne treba potcjenjivati ​​moć zagrljaja – čak i ako sami sebe grlimo. Zagrljaj povećava nivo serotonina i dopamina u tijelu. Zagrli se minimum jednom dnevno i neka taj zagrljaj bude svjestan i traje najmanje 6 sekundi.

 

Slični članci

6 stvari koje bi djeca trebalo da čuju od svojih očeva

Ultra magazin

Moj intuitivni život – od preopterećene do oslobođene žene

Ultra magazin

Kako zaustaviti pretjerano razmišljanje i nepotrebnu brigu?

Ultra magazin