Ultra Zanimljivo

5 stvari koje treba praktikovati za zdravo srce

IuteCredit
IuteCredit

Da li znaš da su kardiovaskularne bolesti, vodeći svjetski uzrok smrti? Prema Svjetskoj federaciji za srce, one godišnje odnesu više od 18 miliona života na globalnom nivou, ali dobra je vijest da se mogu spriječiti i kontrolisati jednostavnim promjenama načina života.

zdravlje srca
Foto: freepik.com

Stručnjaci za srce su podijelili jednostavne savjete, koji će zdravlje našeg srca održati na pravom putu.

Obrati pažnju na ono što jedeš

S pravom se kaže, da si ono što jedeš. Dakle, sljedeći put kada nagomilaš pržene stvari na tanjiru, razmisli o njihovom uticaju na srce i opšte zdravlje. Prema Shweta Shah, nutricionistkinji i suosnivačici Fitze, omega-3 masne kiseline odlične su za poboljšanje zdravlja srca, pa u svoju ishranu uključi sjemenke bundeve i susama, te orahe. “Brokula je odlična namirnica za srce, pa je dodaj u svoje varivo, rižu, salatu”, kaže ona. Ona takođe preporučuje šipak i začinsko bilje i začine poput cimeta, bosiljka, kurkume, đumbira i češnjaka, za poboljšanje zdravlja srca. Jednostavan savjet, koji ona predlaže je da hodamo 100 koraka nakon svakog obroka, kako bismo poboljšali probavu.

Kreći se

Sjedenje je otvoreni poziv za udomljavanje bolesti i udvostručavanje rizika od ranog početka srčanih oboljenja. Kako bi se očuvalo zdravlje tvog srca, treba da upražnjavaš svakodnevno, bilo koji trening u kojem uživaš. Namrata Purohit, preduzetnica, fitnes stručnjakinja i partnerka u The Pilates Studiju, predlaže 30 minuta kardio aktivnosti umjerenog intenziteta pet dana u sedmici (150 minuta sedmično) ili 25 minuta snažne aerobne aktivnosti tri dana sedmično (75 minuta sedmično). Ona dodaje: „Aerobna ili kardiovaskularna vježba, koja direktno djeluje na srce odličan je način za održavanje ili poboljšanje zdravlja srca. Drugi važan oblik vježbanja je trening otpora, poput pilatesa. Dok aerobne aktivnosti mogu poboljšati cirkulaciju krvi, sniziti krvni pritisak i broj otkucaja srca u mirovanju, vježbe otpora mogu smanjiti masnoće i povećati tjelesnu masu što može povećati dobar HDL holesterol i smanjiti loš LDL holesterol.”

zdravlje srca
Foto: freepik.com
Testiraj svoje srce
IuteCredit
IuteCredit

Godišnja provjera zdravlja je nužna za svakog čovjeka, pogotovo kad napuni 30 godina. Praćenje šta se dešava iznutra, omogućuje prevenciju bolesti i brzo djelovanje ukoliko je do nje već došlo, prije nego što postane prekasno. Dr Brajesh Kunwar, direktor interventne kardiologije, bolnica Fortis Hiranandani Vashi, navodi neke osnovne testove za učenje o zdravlju našeg srca. To uključuje elektrokardiogram (EKG), ehokardiogram, koji je u osnovi skeniranje srca i test na traci za trčanje, poznat i kao „stres test“. Rezultati pomažu u utvrđivanju ima li faktora rizika za bilo koju srčanu bolest u smislu dijabetesa, hipertenzije ili srčanih blokada.

Izbjegavaj sljedeće:

Prema Shahu, šolja čaja ili kafe na prazan želudac strogo je zabranjena, kao i prerađena hrana prepuna šećera, natrijuma i praznih kalorija. „Redovna konzumacija nezdrave hrane bogate šećerom i zasićenim mastima, negativno utiče na srce i opšte zdravlje. Tome se dodaje i mnogo sjedenja sa malo ili bez ikakvog kretanja, pušenje ili alkohol, što nanosi dodatnu štetu zdravlju srca. Ovi faktori su odgovorni za rane srčane probleme, jer povećavaju šanse za značajne faktore rizika”, kaže dr Kunwar.

zdravlje srca
Foto: freepik.com
Usvoji navike zdrave za srce

Uravnoteženi obrok s unosom proteina, vlakana i dobrih masti dobar je za naše srce. Uključivanje sezonskog voća i povrća u ishranu i večera oko zalaska sunca zdrava je navika, koju možeš slijediti. Pobrini se da dovoljno spavaš, jer nedostatak sna može dovesti do lošeg zdravlja srca. Srce je mišić kao i svi drugi mišići, s naporom postaje snažniji i zdraviji. Postavi realne ciljeve vježbanja i napreduj na održiv način. Nema prečica ”, zaključuje Purohit.

Izvor: vogue.in

Slični članci

Nikola Jokić novi član Jelen porodice

Ultra magazin

Savjeti kako da uštediš za putovanja!

Ultra magazin

6 lakih trikova za bolji miris tvog doma

Ultra magazin