• Home
  • Ultra Inspirativno
  • 5 ključnih savjeta stručnjaka za mentalno zdravlje, kako da se nosiš sa anksioznošću
Ultra Inspirativno

5 ključnih savjeta stručnjaka za mentalno zdravlje, kako da se nosiš sa anksioznošću

Racionalno je i normalno, da se svako brine zbog trenutne zdravstvene krize, a dešava se i da je mentalno zdravlje posebno ugroženo i da se dosta ljudi ovih dana osjeća anksiozno. Dakle, prvo pravilo ako se trenutno osjećaš anksiozno, je da prihvatiš da je to u redu i normalno. Evo praktičnih savjeta, psihologinje Jo Daniels, profesorice kliničke psihologije na Univerzitetu u Bathu, kako da olakšamo i umanjimo osjećaj anksioznosti.
Foto: unsplash
Kućna izolacija – izoluj se, ali ne prekidaj socijalne kontakte sa bliskim osobama virtuelno

Veoma važno je komunicirati i otvoreno razgovarati sa bliskim osobama ili potražiti stručnu pishološku pomoć, online. Dakle, nemoj u potpunosti da eliminišeš socijalnu interakciju. Kontaktiraj prijatelje i porodicu, razmijenite neke informacije o omiljenim serijama, filmovima, knjigama. Nemoj u potpunosti da se osamiš i da prekineš kontakte, virtuelno. Psihologinja Jo Daniels kaže, da je “dubina i značaj, a ne učestalost kontakta važna”. “Razgovaraj sa ljudima koji te poznaju, s ljudima koji te razumiju i zbog kojih se brineš. Pokušaj uspostaviti nove veze s ljudima oko sebe u zajednici. Razgovor o našim osjećajima u ovom je trenutku, ključan za psihološki opstanak“, poručuje nam profesorica Jo Daniels.

Foto: unsplash
Smanji praćenje vijesti više puta dnevno

Suočavanje s vijestima i događajima o korona virusu, je samo po sebi stresno. Iako je dobro informisati se o tome šta se dešava, moraš naučiti ograničiti količinu vijesti, koju primaš. Svakako ne trebaš sve konzumirati, a veliki dio vijesti je upravo okidač za stres i anksioznost. “Isključivanje obavijesti, notifikacija i vijesti na društvenim mrežama ili provjeravanje vijesti samo jednom ili dva puta dnevno, vjerojatno će imati značajan uticaj na naše emocionalno i mentalno blagostanje. Svaki put, kada čitamo uznemiravajuće vijesti, osjećamo neugodnost, stres i ansioznost”, objašnjava Jo Daniels. Dakle, pokušaj što manje dnevno da se izlažeš vijestima o korona virusu, dovoljno je jednom dnevno, ali ne više od toga.

Foto: unsplash
Ograniči vrijeme za brigu

Ako se osjećaš preplavljen/prepravljena brigom, pokušaj sebi dati period od 15 minuta, da brineš. Bilo kakve brige izvan tog perioda, trebale bi biti zabranjene i revidirane samo za vrijeme perioda brige. S vremenom ćeš ustanoviti, da ti je lakše odložiti brige, čineći ih lakšim. Kao i svaka nova vještina, može potrajati vrijeme da se ova vještina usvoji.

Foto: unsplash
Misli nisu činjenice

Kad god imamo negativne misli, skloni smo im vjerovati i tretiramo ih kao činjenice, a one to nisu. Odmjeri dokaze sa negativnim ili anksioznim mislima. Zapitaj se, da li je to misao ili činjenica? Koji su dokazi? S vremenom to postaje lakše i moći ćeš vidjeti stvari iz druge perspektive. Prihvati svoje misli, zapiši ih. Doživljavanje širokog raspona emocija, normalan je i zdrav dio postojanja. Prihvatanje i izražavanje istih, bitno je za zdrav um.

Foto: unsplash
Opsesivno komulsivni poremećaji – napravi pauzu

Pretjerano traženje uvjeravanja i provjeravanje u bilo kojem obliku, sve su to strategije za koje se čini da pomažu u upravljanju anksioznosti, ali često nam povećavaju anksioznost i zarobljavaju nas još više u anksioznost. Umjesto toga, napravi korak nazad od tih ponašanja i zapitaj se šta možeš učiniti, da ti dugoročno pomaže? U mirnom trenutku zapiši koje strategije ti obično budu korisne u vrijeme stresa, a zatim se pridržavaj.

Foto: unsplash
Vježbaj, spavaj i hrani se zdravo

Kao što dr Jo Daniels objašnjava: “Redovno vježbanje, opuštanje i dobra rutina spavanja, pomažu u regulaciji različitih hormona u tijelu, pomažući da se riješimo viška adrenalina iz anksioznosti, povećavajući pozitivne endorfine, koji nas potiču da jasnije razmišljamo nakon dobrog sna”. Kada je u pitanju vježbanje, ključno je da to radiš na način u kojem uživaš. Pronađi muziku koja te motiviše, možeš i zaplesati ili detaljno očistiti kuću, pospremiti ormare.

Važno je da piješ dovoljne količine vode, da imaš redovne zdrave obroke, pokušaj da budeš na direktnoj sunčevoj svjetlosti, na balkonu, prozoru ili u šetnji prirodom, gdje nema ljudi. Otvaraj prozore često i prozrači kuću, brini se za sobne biljke, uredi svoj životni i radni prostor da bude ugodan, ako imaš dvorište izađi u dvorište ili se bavi vrtlarstvom, šetaj šumom.

Foto: unsplash
Vježbaj tehnike opuštanja i disanja, meditiraj

“Znamo da ljudi često brže dišu (hiperventiliraju), kada su anksiozni. Ovo ponekad stvara više fizičkih senzacija, kao dijela reakcije “borbe ili bijega”, što je urođen način našeg tijela, kako bismo mogli odgovoriti na neku vrstu prijetnje. To je sjajno ako se suočiš sa gomilom lavova, ali nije toliko korisno kada je riječ o korona virusu i kućnoj izolaciji. Dakle, jedna od najboljih stvari, koje možemo učiniti je regulisati naše disanje, što će umanjiti i anksioznost, i reakciju na strah i paniku”, poručuje dr Jo Daniels.

Pronađi  miran udoban prostor i napravi deset, sporih, dubokih udisaja i izdisaja. Meditacija, takođe dokazano, oslobađa od stresa i ankisoznosti, pa pronađi neku dobru meditaciju na internetu i opusti se, diši i meditiraj!

Foto: unsplash
Pronađi novi hobi

Postoje razni načini, kako se ljudi mogu opustiti, bilo da je to yoga, umjetnost, slikanje i šivanje, štrikanje, bojenje bojanki za odrasle, pisanje ili sviranje na instrumentu. Pronađi ono što tebi odgovara i nemoj osjećati pritisak da radiš stvari u kojima ne uživaš. Probaj nove stvari, ali drži se onih u kojima zaista uživaš.

Napokon, baš kao i poslovica „I ovo će proći“, koja se dugo koristila kao mantra za ljude, koji pate od stanja tjeskobe, anskioznosti i depresije, tako će biti i ovoga puta, dakle “Proći će, ne brini….”.

 

Izvor: elle.com

Slični članci

Roditeljstvo tokom i nakon korone

Ultra magazin

5 destinacija koje možeš posjetiti već u junu

Ultra magazin

7 roditeljskih grešaka koje uništavaju mentalnu snagu djece

Ultra magazin