Ultra Inspirativno

10 znakova da pretjerano razmišljaš (i šta možeš da uradiš po tom pitanju)

IuteCredit
IuteCredit

Istina je da svi pretjerano razmišljaju, s vremena na vrijeme. Čin pretjeranog razmišljanja može da bude povezan sa psihološkim problemima kao što su anksioznost i depresija, iako je prilično teško znati šta se prvo dešava. U svakom slučaju, očigledno je da previše razmišljanja o stvarima, može da bude uzrok propadanja mentalnog zdravlja. I kako mentalno zdravlje propada postaje sve izazovnije da se pretjerano razmišlja. To je kao začarana silazna putanja. 

Pexels

Teško je prepoznati kada smo već uvučeni u čin pretjeranog razmišljanja, i veoma je lako da sami sebe ubijedimo da će nam briga i razmišljanje o stvarima nekako biti od pomoći. Na kraju krajeva, kako je moguće pronaći bolje rješenje, ako ne razmišljamo o tome? Moramo da nastavimo da razmišljamo o greški kako je ne bi ponovili, zar ne? Pa, odgovor i nije tako očigledan kao što misliš.

“Analiza paraliza” je stvarna. Što više razmišljaš o problemu, gore ćeš se osjećati. I što se gore osjećaš, biće teže preduzeti pozitivnu akciju, jer emocije mogu da ti zamagle moć prosuđivanja. 

Pexels
IuteCredit
IuteCredit

Pretjerano razmišljanje često uključuje razmišljanje o prošlosti i brigu o budućnosti. Previše razmišljanja nije isto što i zdravo rješavanje problema. Rješavanje problema sadrži se od razmišljanja o teškim situacijama kada je potrebno. Pretjerano razmišljanje, naprotiv, uključuje zadržavanje na problemu.

Pretjerano razmišljanje je takođe različito od samorefleksije. Samorefleksija može da bude zdrava, jer uključuje učenje i sticanje uvida o sebi u odnosu na situaciju. Takođe, ima svrhu. Pretjerano razmišljanje, međutim, je razmišljanje o svemu što ne kontrolišeš,  a onda i razmišljanje kako se loše osjećaš zbog toga. Uopšte ne pomaže da se razvije uvid u situaciju.

Pexels

Količina vremena koju provedeš u dubokom razmišljanju zapravo nije bitna. Bilo koja količina vremena je produktivna, ako zapravo naučiš nešto iz prošlog ponašanja i smisliš kreativno rješenje. Međutim, pretjerano razmišljanje uopšte neće poboljšati tvoj život bilo da se radi o 10 minuta ili 10 sati.

Prije nego što promijeniš svoje navike, moraš da osvijestiš kada pretjerano razmišljaš. Ovo je 10 znakova pretjeranog razmišljanja: 

  1. Ne mogu da prestanem da brinem
  2. Često brinem o stvarima koje ne mogu da kontrolišem
  3. Stalno se podsjećam na greške
  4. Preživljavam neugodne momente u glavi po toliko puta
  5. Često sebi postavljam pitanje “šta bi bilo…….”
  6. Teško zaspem, jer mi se čini da mozak neće da se isključi
  7. Kada se prisjećam razgovora sa ljudima, ne mogu da ne razmišljam o stvarima koje bolje da nisam rekla ili nisam, a trebala sam.
  8. Provodim mnogo slobodnog vremena razmišljajući o skrivenom značenju stvari koje su ljudi rekli 
  9. Kada neko nešto kaže ili uradi na način koji mi se ne sviđa, razmišljam o tome.
  10.  Toliko vremena provodim razmišljajući o prošlim događajima ili brinući o budućnosti da često propustim šta se dešava u sadašnjosti. 

Veoma je lako da se bilo ko od nas nađe u situaciji da pretjerano razmišlja. Na sreću postoje razni načini da prestaneš da pretjerano razmišljaš i da počneš zdravije da razmišljaš.

Istraživanja su pokazala da raspoređivanje vremena za brigu zapravo smanjuje pretjerano razmišljanje. Umjesto da brineš svaki dan, cijeli dan, možeš da brineš samo 15 minuta dnevno. 

Uz malo truda, možeš da prilagodiš svoje razmišljanje i preuzmeš korake da zamijeniš pretjerano razmišljanje sa produktivnijim razmišljanjem i rješavanjem problema. Na taj način, vratićeš svoju snagu uma, energiju i  vrijeme.

Slični članci

Kako ti manje rada pomaže da postigneš više

Ultra magazin

Može li tehnika disanja poboljšati mentalno zdravlje?

Ultra magazin

5 savjeta kako da praktikuješ ljubav prema sebi

Ultra magazin