Ultra Zanimljivo

10 savjeta za ublažavanje stresa

Stres je normalan dio ljudskog iskustva – kroz vijekove je bio prisutan u različitim oblicima. Prije nekoliko hiljada godina je bio povezan sa primarnim potrebama poput preživljavanja – kada su ljudi išli u lov da bi obezbijedili hranu, do danas, kada ga prouzrokuju kompleksnije životne situacije poput poslovnih izazova i porodičnih problema.

Unsplash

I dok se okidači stresa ponekad mogu čini trivijalni, učinci stresa na naše tijelo nisu. Stres može učiniti da se osjećamo neprijatno, bolesno ili izazvati fizičku bol, a pronalaženje načina za njegovu kontrolu ključno je za održavanje zdravog načina života. Donosimo ti 10 besplatnih načina na koje možeš umanjiti stres.

Naspavaj se

San je prirodan mehanizam za oslobađanje stresa. Obezbijedi minimalno sedam časova sna dnevno, ali pazi da ne odeš u drugu krajnost, pa previše sati počneš provoditi u krevetu, što može uticati na povećanje stresa. Ako se osjećaš više pod stresom nego inače, pokušaj  otići ranije na spavanje nego inače, ali ustati takođe ranije i uraditi sitnice koje ti popravljaju raspoloženje.

Napravi listu stvari na kojima si zahvalna

Razumijemo, može biti teško osjećati zahvalnost za bilo šta kada se osjećaš kao da se svijet oko tebe ruši. Ali, iskazivanje zahvalnosti za sitnice, poput tople šolje čaja ili sunčanog dana, može ti podići raspoloženje i umanjiti anksioznost. Ako je moguće, započni svakodnevno voditi dnevnik zahvalnosti u kojem navodiš ono za šta se osjećaš zahvalno za taj dan, pretvarajući naviku oslobađanja od stresa u rutinu.

Unsplash

Igraj se sa kućnim ljubimcima

Istraživanja su pokazala da maženje životinja povećava nivo serotonina i dopamina, a istraživanje na 2000 vlasnika kućnih ljubimaca koje je proveo Istraživački insitut za životinje, otkrilo je da je 74% njih imalo poboljšanja mentalnog zdravlja zbog posjedovanja ljubimca. Druženje sa psom nakon stresnog događaja uveliko smanjuje nivo kotizola i popravlja raspoloženje vlasnika.

Meditiraj

Meditacija je jedna od naučno utemeljenih i dokazanih metoda oslobađanja od stresa i anksioznosti. Postoji nekoliko vrsta koje se fokusiraju na muziku, disanje, držanje i još mnogo toga, a lako možeš pronaći metodu koja kod tebe djeluje na oslobađanje od stresa. Takođe, postoje brojne aplikacije uz koje možeš početi praktikovati meditiranje. Nije teško učiti, ali meditacija se dugo vježba.

Provedi vrijeme u prirodi

Boravak u prirodi ima velik uticaj na nivo stresa koji osjećaš. Prema studiji u International Journal of Environmental Health Research, čak i samo 20 minuta u parku čini čuda za tvoje blagostanje. Odlazak u prirodu na nekoliko minuta svaki dan je korisno za upravljanje stresom. Trenutno, zavisno o društvenoj distanci, svakodnevno odlazak u park možda neće biti jednostavan, ali čak i kratka dnevna šetnja vani, bila di dovoljna da pročistiš misli.

Vodi dnevnik

Pisanje dnevnika je odlična kognitivna metoda ponašanja za oslobađanje negativnih emocija i smanjenje stresa i anksioznosti. Dnevnik je kvalitetna metoda izražavanja osjećaja, stavova, mišljenja i emocija u datom trenutku. Međutim, dnevnik nije zamjena za razgovor o osjećajima sa osobom kojoj vjeruješ. Ova metoda najbolje djeluje sa socijalnom podrškom.

Sredi prostor u kojem boraviš

Provjerite svoj radni sto odmah. Ako ti nered na njemu stvara stres, kreni odmah sa čišćenjem. Ono može pomoći da stvoriš osjećaj kontrole ako ti je okruženje u haotičnom stanju, dok ti novoorganizovani prostor može donijeti osjećaj jasnoće i smirenosti. Kada angažuješ svoja čula, poput dodira, ono te izvlači iz stresnog uma i ima meditativni efekat, kažu stručnjaci. Postavi tajmer na 10 minuta i organizuj ono što možeš za trenutačni prostor.

Vježbe disanja

Jednostavno udisanje, zadražavanje vazduha i izdisanje – sve po pet sekundi, može učiniti čuda u usporavanju tvojih otkucaja srca i pritiskanju dugmeta za virtualno resetiovanje bez obzira na izvor stresa. Najbolji dio ove taktike je taj što se ona može učiniti gotovo bilo gdje.

Postavi granicu između privatnog i poslovnog života

Dok žene imaju više uloga kod kuće i na poslu, ne postavljanje granica često može rezultirati hroničnim stresom. Postavljanje granica može biti izvrsno za upravljanje nivoima stresa u sadašnjosti, ali posebno u budućnosti. Postavljanje granica i ograničavanje vremena za opuštanje ili igranje je ključno, saglasni su stručnjaci. Ovo posebno važi za osobe koje rade od kuće.

Potraži pomoć prijatelja

Posljednje na listi, ali jednako važno kao i prethodnih devet savjeta, je ne zaboraviti da uvijek možeš potražiti pomoć pravih prijatelja. Čak i tokom socijalne distance, socijalna podrška ogromna je komponenta zdravog života. Ako ti recimo samoća dodaje stres, nazovi prijatelja ili člana porodice da razgovarate. Socijalna podrška je odlično sredstvo za ublažavanje stresa. Važno je razgovarati s ljudima s kojima osjećaš povezanost, u koje imaš povjerenja i sa kojima možeš dijeliti svoja osjećaja. Ovo uključuje i terapeuta, ako se predugo boriš sa stresom.

 

Izvor: health.com

Slični članci

Pogledaj neodoljive fotografije psića koji obožava leptire

Ultra magazin

Udomi jednog od pasa sa Vlašića i osvoji odmor na lijepoj planini

Ultra magazin

Šta nam donosi retrogradni Uran od 15. avgusta

Ultra magazin