Ultra Ukusno

10 najboljih namirnica za doručak za podizanje raspoloženja

IuteCredit
IuteCredit

Jutro je za neke ljude poprilično teško jer se teže razbuđuju, treba im više vremena da se razbude i često su nervozni, čangrizavi i loše raspoloženi. Međutim ukoliko odabereš prave namirnice za doručak, dobro raspoloženje i osmijeh na licu su zagarantovani, poručuju stručnjaci! U nastvaku saznaj kojih 10 namirnica će ti pomoći, da nabaciš jutarnji osmijeh na lice i da sa dobrim raspoloženjem ideš kroz dan, koji je pred tobom, jer ove namirnice itekako utiču na tvoje mentalno i emotivno zdravlje!

Foto: Pexels

Integralni hljeb od 100% cjelovitih žitarica

Stopostotni hljeb od cjelovitih žitarica, dobar je izvor vitamina B grupe, koji su važni za zdravlje mozga i koji pomažu našem tijelu da metaboliše ugljikohidrate, koji nam daju energiju. Dokazano je i da dodatak vitamina B, pomaže ljudima da se nose sa stresom i poboljšaju raspoloženje u cjelini.

IuteCredit
IuteCredit

Avokado

Avokado sadrži folate, a nedostatak folata povezan je s depresijom. Takođe je bogat antioksidansima, koji takođe mogu zaštititi od depresije.

Paradajz

Paradajz je bogat antioksidansom likopenom, a povezan je i sa potencijalno manjim rizikom od depresije.

Foto: Pexels

Dimljeni losos

Losos je izvrstan izvor omega-3 masnih kiselina, koje imaju protuupalne prednosti, koje mogu igrati ulogu u zdravlju mozga i smanjiti rizik od blage do umjerene depresije. Vrsta omega-3 masne kiseline, koja se nalazi u hladnoj vodi ribe poput lososa – dokozaheksaenojska kiselina (DHA) – potrebna je za razvoj mozga i u svim fazama života. Može imati uticaj i na serotonin, hormon koji pomaže u modulaciji raspoloženja.

Maline i borovnice

Malina je prepuna vlakana, a poznato je da se vlakna polako probavljaju u našim tijelima, što rezultuje stabilnijim šećerom u krvi. Nestabilni šećer u krvi – što znači oštri skokovi i padovi šećera – povezan je sa negativnim raspoloženjima, zbog čega stabilizacija nivoa glukoze, može pomoći u balansu tvog emocionalnog stanja. U međuvremenu, flavonoidi u borovnicama posebno su pokazali, da poboljšavaju emocionalno stanje – pa su dobra opcija bobica i kada je riječ o hrani za doručak, koja jača raspoloženje.

Foto: Pexels

Šitake gljive

Shiitake gljive mogu poboljšati stanje raspoloženja, jer vitamin D koji se nalazi u njima može smanjiti simptome depresije.

Začinske biljke poput ruzmarina, bosiljka, nane

Začinske biljke, mogu pomoći tijelu da reaguje na stresne situacije, funkcionišući kao stabilizator raspoloženja, koji smanjuje simptome depresije.

Jogurt

Postoji sve više dokaza da probiotička hrana, poput jogurta, pomaže u jačanju raspoloženja poboljšavajući sastav našeg crijevnog mikrobioma, što utiče na imunitet i dobro raspoloženje.

Foto: Pexels

Zobena kaša

Zob je super bogata topivim vlaknima, što znači da poput bobičastog voća, pomažu u regulaciji šećera u krvi i regulaciji raspoloženja. Sadrže i mineral selena za poboljšanje raspoloženja. Zob takođe ima posebno vlakno zvano beta-glukan, koje je uključeno u snižavanje holesterola.

Chia sjemenke

Poput lososa, chia sjemenke bogate su omega-3 masnim kiselinama, koje pomažu u zdravlju mozga i regulaciji raspoloženja. Takođe su dobar izvor magnezijuma, umirujućeg minerala za koji je dokazano da pomaže u spavanju i smirenju. Nizak nivo [magnezijuma] povezan je s depresijom i anksioznošću!

Izvor: fitandwell.com

Slični članci

Ukusni jesenji desert od jabuka

Ultra magazin

5 najboljih namirnica za ubrzavanje metabolizma i zdravu probavu

Ultra magazin

Kremasti rižoto sa tikvicama i sirom

Ultra magazin